Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12159
Title: Теоретико-методичні засади товарної інноваційної політики підприємства
Other Titles: Теоретико-методические основы товарной инновационной политики предприятия
Theoretical and methodical foundations of commodity innovation policy of the enterprise
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: товарна інноваційна політика
підприємство-інноватор
управління
товарна номенклатура
товарні лінії
товарні одиниці
товарная инновационная политика
предприятие-инноватор
управление
товарная номенклатура
товарные линии
товарные единицы
commodity innovation policy
company-innovator
management
commodity nomenclature
product lines
product unit
Issue Year: 2011
Publisher: ТОВ «ВТД «Університетська книга»
Citation: Ілляшенко С.М. Теоретико-методичні засади товарної інноваційної політики підприємства / С.М. Ілляшенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №2. - С. 13-26
Abstract: У статті розкрито сутність і зміст товарної інноваційної політики сучасного підприємства та визначено особливості її основних заходів. Розроблено методичні засади вибору пріоритетних напрямів її реалізації з урахуванням зовнішніх і внутрішніх умов інноваційної діяльності. Запропоновано підходи до управління за формалізованими процедурами інноваційними товарами на етапах їх життєвого циклу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12159
В статье раскрыты сущность и содержание товарной инновационной политики современного предприятия и определены особенности ее основных мероприятий. Разработаны методические основы выбора приоритетных направлений ее реализации с учетом внешних и внутренних условий инновационной деятельности. Предложены подходы к управлению по формализованным процедурам инновационными товарами на этапах их жизненного цикла. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12159
The article reveals the essence and content of the commodity innovation policy of a modern enterprise and identifies features of its major activities. The methodical bases for selecting priority areas of its implementation with taking into account external and internal environment of innovation are developed. The approaches to the management of formalized procedures for innovative products throughout their life cycle are offered. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12159
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12159
ISSN: 2218-4511
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other104
China6
Germany11
EU1
France1
United Kingdom3
Iran1
Netherlands1
Russia35
Sweden1
Turkey10
Ukraine74
United States69
Vietnam1
Downloads
Other416
China3
Czech Republic2
Germany2
EU1
France8
United Kingdom1
Italy1
Poland1
Russia11
Ukraine207
United States7


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
1_1.pdf391.58 kBAdobe PDF660Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.