Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
Title: Синергетичний ефект бенчмаркінгу конкурентних переваг
Other Titles: Синергетический эффект бенчмаркинга конкурентных преимуществ
Synergetic effect of benchmarking competitive advantages
Authors: Перерва, Петро Григорович
Перерва, Петр Григорьевич
Pererva, Petro Grygorovych
Ткачова, Надія Петрівна
Ткачова, Надежда Петровна
Tkachova, Nadiia Petrivna
Keywords: конкурентоспособность
конкурентные преимущества
синергетический эффект
бенчмаркинг
машиностроительные предприятия
эффективность деятельности
competitiveness
competitive advantage
synergies
benchmarking
machine-building enterprises
performance
конкурентоспроможність
конкурентні переваги
синергетичний ефект
бенчмаркінг
машинобудівні підприємства
ефективність діяльності
Issue Year: 2011
Publisher: ТОВ «ВТД «Університетська книга»
Citation: Перерва П.Г. Синергетичний ефект бенчмаркінгу конкурентних переваг / П.Г. Перерва, Н.П. Ткачова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 55-66.
Abstract: Розглянуто сутність конкурентно-синергетичного бенчмаркінгу. Розроблено класифікацію видів синергетичного ефекту. Визначено джерела виникнення синергетичного ефекту при проведенні бенчмаркінгу конкурентних переваг. Запропоновані методичні засади визначення синергетичного ефекту при формуванні конкурентних переваг. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
В статье рассмотрена сущность конкурентно-синергетического бенчмаркинга. Разработана классификация видов синергетического эффекта. Определены источники возникновения синергетического эффекта при проведении бенчмаркинга конкурентных преимуществ. Предложены методические основы определения синергетического эффекта при формировании конкурентных преимуществ. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
It is analyzed the essence of synergistic competitive benchmarking. The classification of types of synergies is developed. It is determined the sources of synergies in conducting benchmarking of competitive advantages. It is proposed methodological framework definition of synergy in the formation of competitive advantage. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
ISSN: 2218-4511
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other121
Canada1
China3
Germany9
Spain1
EU4
France3
United Kingdom5
Indonesia1
Iran1
Italy1
Morocco2
Netherlands5
Poland1
Russia44
Slovakia1
Turkey3
Ukraine153
United States51
Downloads
Other313
China3
Germany2
France3
Russia4
Ukraine81
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
mmi2011_4_1_55_66.pdf432.82 kBAdobe PDF408Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.