Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29048
Title: Екологічність як чинник конкурентоспроможності продукції
Other Titles: ЭКОЛОГИЧНОСТЬ КАК ФАКТОР КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРОДУКЦИИ
ECOLOGICAL COMPATIBILITY AS FACTOR OF COMPETITIVENESS OF PRODUCTION
Authors: Ілляшенко, Сергій Миколайович
Ильяшенко, Сергей Николаевич
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Keywords: екологічні товари
екологічні потреби
конкурентоспроможність
мотивація споживання екопродукції
мотивація виробництва екопродукції
випереджаючий розвиток
экологические товары
экологические потребности
конкурентоспособность
мотивация потребления экопродукции
мотивация производства экопродукции
опережающее развитие
ecological goods
ecological requirements
competitiveness
motivation of ecoproduction consumption
motivation of ecoproduction producing
advancing development
Issue Year: 2012
Publisher: ВНЗ "Національна академія управління"
Citation: Ілляшенко С.М. Екологічність як чинник конкурентоспроможності продукції / С.М. Ілляшенко // Актуальні проблеми економіки. – 2012. – № 9 (135). – С. 143-150.
Abstract: У статті викладено результати досліджень, які обґрунтовують можливість і доцільність забезпеченняконкурентних переваг на ринку України за рахунок екологізації продукції і технологій її виробництва. Отримані результати можуть бути використані для оцінки ринкових перспектив різних видів екологічних товарів, точного окреслення їх цільових ринків і сегментів, цілеспрямованого управління конкурентоспроможністю конкретних товарів на обраних ринках чи сегментах. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29048
В статьи изложены результаты исследований, которые обосновывают возможность и целесообразность обеспечения конкурентных преимуществ на рынке Украины за счет экологизации продукции и технологий ее производства. Полученные результаты могут быть использованы для оценки рыночных перспектив разных видов экологических товаров, точного очерчивания их целевых рынков и сегментов, целенаправленного управления конкурентоспособностью конкретных товаров на избранных рынках или сегментах. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29048
Results of the research that substantiates the possibility and expediency of providing competitive advantages in Ukrainian market at the expense ofecologizationof products and technologies of its production are presented in the article. The received results can be used forassessment of market prospects for various types of environmental goods, precise delineation of their target markets and segments, purposeful management of competitiveness of specific products in selected markets or segments. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29048
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29048
ISSN: 1993-6788
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other72
China3
Czech Republic1
Germany11
United Kingdom5
Morocco1
Netherlands4
Pakistan1
Romania1
Russia27
Slovakia2
Turkey42
Ukraine84
United States43
Downloads
Other455
China3
Germany2
France3
Moldova1
Russia3
Ukraine104
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_2012_ecological_concurent.pdf566.76 kBAdobe PDF572Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.