Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31390
Title: Научные основы маркетинга инноваций
Other Titles: Наукові основи маркетингу інновацій
Scientific bases of marketing of the innovations
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Melnyk, Leonid Hryhorovych 
Bashuk, Tetiana Oleksandrivna
Bilovodska, Olena Anatoliivna 
Karpishchenko, Maryna Yuriivna
Nahornyi, Yevhen Ihorovych 
Olefirenko, Oleh Mykhailovych
Peresadko, Halyna Oleksandrivna
Peresadko, Galina Oleksandrivna
Troian, Mariia Yuriivna
Horobchenko, Denys Volodymyrovych
Keywords: маркетинг инноваций
товарная инновационная политика
рыночное тестирование инноваций
ценообразование на инновации
продвижение инноваций
сбытовой потенциал предприятия
система распределения инноваций
маркетинг інновацій
товарна інноваційна політика
ринкове тестування інновацій
ціноутворення на інновації
просування інновацій
збутовий потенціал підприємства
система розподілу інновацій
marketing of innovations
commodity innovation policy,
market testing of innovations
price formation in innovation
advance of innovations
marketable potential of enterprise
distribution system of the innovations
Issue Year: 2013
Publisher: ООО "Печатный дом "Папирус"
Citation: Научные основы маркетинга инноваций : монография в 3 т. Том 2. / под. ред. д.э.н. профессора С.Н. Ильяшенко. – Сумы: ООО "Печатный дом "Папирус", 2013. – 284 с.
Abstract: У монографії викладено методологічні й теоретико-методичні основи маркетингу інновацій. Викладено авторські підходи до формування товарної інноваційної політики підприємства, ринкового тестування промислових продуктових інновацій. Розкрито особливості ціноутворення на інновації в сфері телекомунікаційних послуг, стратегічні аспекти просування продуктових інновацій. Запропоновано методичний підхід до оцінки збутового потенціалу підприємства, показана його роль у просуванні продуктових інновацій. Визначено специфіку системи розподілу інноваційної продукції. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31390
В монографии изложены методологические и теоретико-методические основы маркетинга инноваций. Изложены авторские подходы к формированию товарной инновационной политики предприятия, рыночному тестированию промышленных продуктовых инноваций. Раскрыты особенности ценообразования на инновации в сфере телекоммуникационных услуг, стратегические аспекты продвижения продуктовых инноваций. Предложен методический подход к оценке сбытового потенциала предприятия, показана его роль в продвижении продуктовых инноваций. Определена специфика системы распределения инновационной продукции. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31390
In the monograph the methodological and theoretical- systematic bases of marketing of innovations are presented. Author's approaches to molding of the commodity innovation policy of enterprise, market testing of industrial product innovations are presented. The special features of price formation to the innovation in the sphere of telecommunication services, the strategic aspects of the advance of product innovations are opened. Systematic approach to the estimation of the marketable potential of enterprise is proposed, its role in the advance of product innovations is shown. The specific character of the distribution system of innovation production is determined. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31390
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31390
ISBN: 978-966-2787-01-6
Type: Monograph
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other106
Belarus2
Canada1
China2
Czech Republic4
Germany25
Finland1
France1
United Kingdom31
Italy1
Morocco1
Netherlands16
Romania1
Russia16
Slovakia2
Turkey3
Ukraine74
United States51
Downloads
Other782
Armenia1
Azerbaijan1
Belgium1
Belarus37
China2
Czech Republic2
Germany5
EU4
France13
Kyrgyzstan1
Kazakhstan13
Moldova1
Netherlands3
Poland1
Romania5
Russia453
Ukraine384
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_market_innov_t2.pdf4.98 MBAdobe PDF1711Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.