Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Підходи до оцінки ефективності адаптивної системи дистанційного навчання
Other Titles Evaluation approaches to the adaptive e-learning system efficiency
Подходы к оценке эффективности адаптивной системы дистанционного обучения
Authors Kuzikov, Borys Olehovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-9511-5665
Keywords система дистанційного навчання
адаптивні системи дистанційного навчання
електронне навчання
електронне навчання
функціональна ефективність
нові інформаційні технології навчання
адаптивные системы дистанционного обучения
электронное обучение
оценка эффективности
функциональная эффективность
информационные технологии обучения
adaptive e-learning system
efficiency estimation
e-learning efficiency
functional efficiency
new information processing technologies of education
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Кузіков, Б.О. Підходи до оцінки ефективності адаптивної системи дистанційного навчання [Текст] / Б.О. Кузіков // Вісник Сумського державного університету. Серія Технічні науки. — 2013. — №3. — С. 67-74.
Abstract Оцінка ефективності систем дистанційного навчання викликає певні ускладнення через слабку формалізованість об’єкта керування, складність систем, гетерогенність факторів, які нелінійно впливають на ефективність засобу, різнорідність параметрів оптимізації у різних системах. У статті розглядаються можливі підходи до проведення оцінки ефективності систем дистанційного навчання, зокрема адаптивних. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609
Вопросы оценки эффективности систем дистанционного обучения вызывают определенные сложности из-за слабой формализованности объекта управления, сложности систем, наличия факторов, нелинейно влияющих на эффективность средства, разнородности параметров оптимизации в различных системах. В статье рассматриваются возможные подходы к оценке эффективности систем дистанционного обучения, в частности, адаптивных. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609
Evaluation of e-learning system effectiveness is complicated by the weak formalization of the controlled object, the complexity of systems, the availability of diverse factors that exerts non-linear influence upon efficiency, the heterogeneity of optimization parameters in different systems. The article discusses the possible approaches to evaluation of the efficiency of classic and adaptive e-learning system. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Технічні науки (2007-2014)

Views

China China
5
Denmark Denmark
1
France France
2
Germany Germany
11
Ireland Ireland
69408
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3
Russia Russia
22
Singapore Singapore
18092550
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
3345206
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1677341
United States United States
9655339
Unknown Country Unknown Country
3345205

Downloads

Canada Canada
1
China China
1
Denmark Denmark
1
France France
3
Germany Germany
380152
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
25253
Russia Russia
9
Ukraine Ukraine
9655338
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
9655338
Unknown Country Unknown Country
264

Files

File Size Format Downloads
Kuzikov_systema_dystantsiynoho_navchannya.pdf 331,58 kB Adobe PDF 19716364

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.