Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35019
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Развитие понятия "социальной ответственности" и ее влияние на конкурентоспособность организации
Other Titles Development of "social accountability" conception and its impact on competitiveness of organizations
Розвиток поняття «соціальної відповідальності» та її вплив на конкурентоспроможність організації
Authors Zaloha, Viliam Oleksandrovych  
Ivchenko, Oleksandr Volodymyrovych  
Раджаб, Заде Мортеза
ORCID http://orcid.org/0000-0001-7444-485X
http://orcid.org/0000-0002-4274-7693
Keywords поняття соціальної відповідальності
конкурентоспроможність організацій
міжнародний стандарт SA 8000
відповідальність організацій
бізнес ризики
понятие социальной ответственности
конкурентоспособность организаций
международный стандарт SA 8000
ответственность организаций
бизнес риски
social accountability conception
competitiveness of organizations
international standard SA 8000
responsibility of organizations
business risks
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35019
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Раджаб, Заде Мортеза Развитие понятия "социальной ответственности" и ее влияние на конкурентоспособность организации [Текст] / З.М. Раджаб, В.А. Залога, А.В. Ивченко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. — 2013. — №4. — С. 131-139.
Abstract На підставі проведених досліджень вимог й очікувань споживачів відносно управління організаціями у сфері соціальної відповідальності встановлено, що само поняття «Соціальної відповідальності» має велике тлумачення в різних наукових роботах, законодавчих актах та нормативних документах. У цій роботі запропоновано визначення цього поняття з урахуванням його багатоаспектності, що дозволяє ширше охопити відповідальність організацій за свою діяльність перед зацікавленими сторонами і суспільством у цілому. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35019
На основании проведенных исследований требований и ожиданий потребителей относительно управления организациями в области социальной ответственности установлено, что само понятие «социальной ответственности» имеет обширное толкование в различных научных работах, законодательных актах и нормативных документах. В данной работе предложено определение этого понятия с учетом его многоаспектности, что позволяет более широко охватить ответственность организаций за свою деятельность перед заинтересованными сторонами и обществом в целом. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35019
On the basis of conducted researches about requirements and expectations of consumers in relation to management of organizations in area of social accountability it is found, that a self «social accountability» conception has vast interpretation in different scientific studies, legislative acts and normative documents. In this article is recommended the meaning of this conception taking into account his multidimensionalness, which allows more widely to cover responsibility of organizations for their activity in front of interested parties and the community on the whole. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35019
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

China China
5
Denmark Denmark
1
France France
13712
Germany Germany
1709163
Greece Greece
1
Ireland Ireland
941411
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
11
Singapore Singapore
121932769
Spain Spain
1
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
17527249
United Kingdom United Kingdom
8768196
United States United States
394758185
Unknown Country Unknown Country
120

Downloads

China China
2
Czechia Czechia
1
EU EU
1
France France
2
Germany Germany
2
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
12
Ukraine Ukraine
545650832
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
394758186
Unknown Country Unknown Country
59

Files

File Size Format Downloads
Radjab_business risks.pdf 235,85 kB Adobe PDF 940409101

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.