Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis
Other Titles Методические основы анализа состояния экологическо-ориентированной потребительской готовности
Методичні засади аналізу стану екологічно-орієнтованої споживчої готовності
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords екологічні товари
экологические товары
ecological goods
екологічні інновації
экологические инновации
ecological innovations
споживча готовність
потребительская готовность
consumer’s readiness
просування інновацій
продвижение инноваций
promotion of innovations
екологічний маркетинг
экологический маркетинг
ecological marketing
сталий розвиток
устойчивое развитие
sustainable development
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Illiashenko, S.M. Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis [Електронний документ] / S.M. Illiashenko // Economic Processes Management, 2014. - № 2(3).
Abstract Розроблено і апробовано методичний підхід до аналізу стану споживчої готовності цільової аудиторії щодо екологічної продукції, а також розроблення на цій основі заходів щодо стимулювання попиту і просування екологічної продукції на ринку. Отримані результати поглиблюють методичні засади маркетингового обґрунтування і супроводу проектів впровадження екологічних інновацій, що формує передумови переходу вітчизняної економіки до випереджаючого екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку.
Разработан и апробирован методический подход к анализу состояния потребительской готовности целевой аудитории относительно экологической продукции, а также разработки на этой основе мероприятий по стимулированию спроса и продвижение экологической продукции на рынке. Полученные результаты углубляют методические основы маркетингового обоснования и сопровождения проектов внедрения экологических инноваций, что формирует предпосылки перехода отечественной экономики к опережающему экологически-ориентированному инновационному развитию.
The article deals with methodic approach to analyze the consumer’s readiness of the target audience concerning ecological production, and to produce actions to stimulate demand and to promote ecological production in the market. The received results deepen the methodic grounds of marketing objectivation and following of the ecological innovations projects introductionі. It forms preconditions to change native economy to the leading ecologically oriented innovative development.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
21
Czechia Czechia
2
France France
4
Germany Germany
1140552
Ireland Ireland
212904
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
11
Singapore Singapore
3
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
7791214
United Kingdom United Kingdom
3898144
United States United States
106778439
Unknown Country Unknown Country
7791213
Vietnam Vietnam
17745

Downloads

China China
27
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
4
Ukraine Ukraine
7791215
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
106778440
Unknown Country Unknown Country
28
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_eco_read.pdf 332,03 kB Adobe PDF 114569719

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.