Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331
Title: Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement
Other Titles: Web-культура як фактор підвищення конкурентоспроможності організації
Web-культура как фактор повышения конкурентоспособности организации
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: Web-culture
competitiveness
internet business
competitive advantages
intellectual capital
Web-культура
конкурентоспроможність
інтернет-бізнес
конкурентні переваги
інтелектуальний капітал
конкурентоспособность
интернет-бизнес
конкурентные преимущества
интеллектуальный капитал
Issue Year: 2014
Publisher: Sumy State University
Citation: Illiashenko, S.M. Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement [Текст] / S.M. Illiashenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 121-129.
Abstract: У статті здійснено аналіз місця і ролі Web-культури як складової інтелектуального капіталу організації, що активно працює в інтернет, з позицій підвищення її конкурентоспроможності. Уточнено структуру Web-культури організації. Виділені конкурентні переваги організації, що активно працює в інтернет. Виконано систематизацію основних методів діяльності організації в інтернет. Запропоновано формальні залежності для оцінки конкурентних переваг організації в залежності від стану (рівня розвитку) її Web-культури.
В статье выполнен анализ места и роли Web-культуры, как составляющей интеллектуального капитала активно работающей в интернет-среде организации, в повышении ее конкурентоспособности. Уточнена структура Web-культуры организации. Выделены конкурентные преимущества организации активно работающей в интернет. Выполнена систематизация основных методов работы организации в интернет. Предложены формальные зависимости для оценки конкурентных преимуществ организации в зависимости от состояния (уровня развития) ее Web-культуры
The analysis of the place and the role of the Web-culture as a component of the company’s intellectual capital were performed. The structure of the company’s Web-culture was refined. The competitive advantages of the Internet-active company were highlighted. The systematization of the main methods of company’s Internet activity was performed. A formal assessment according to the competitive advantages of the company, depending on the level of development of its Web-culture was developed.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other174
Brazil1
Canada1
China24
Germany7
France2
United Kingdom1
Kyrgyzstan1
South Korea1
Netherlands1
Philippines1
Poland1
Russia1
Ukraine31
United States7
Downloads
Other80
China15
Germany2
France1
Kyrgyzstan2
Poland1
Russia1
Ukraine13
United States5


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko.pdf387.08 kBAdobe PDF120Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.