Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38385
Title: Marketing of education at the Ukrainian higher educational institutions
Other Titles: Маркетинг освіти вищих навчальних закладів України
Маркетинг образования высших учебных заведений Украины
Authors: Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Teletova, S.G.
Keywords: marketing of education
marketing of higher educational institution
pedagogical marketing
marketing researches in education
complex of higher education marketing
educational service marketing
marketing activity of HEI
маркетинг освіти
маркетинг вищого навчального закладу
педагогічний маркетинг
маркетингові дослідження в освіті,
комплекс маркетингу вищої освіти
Issue Year: 2014
Publisher: Sumy State University
Citation: Teletov, A.S. Marketing of education at the Ukrainian higher educational institutions [Текст] / A.S. Teletov, S.G. Teletova// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 47-56.
Abstract: У статті охарактеризовано маркетингове середовище вищої школи. На конкретних прикладах показано окремі аспекти сучасного стану освіти в Україні. Розглянуто складові маркетингу вищого навчального закладу: освітній продукт, попит на освітні послуги, маркетингові дослідження відповідного ринку та комплекс маркетингу.
В статье охарактеризована маркетинговая середа высшей школы. На конкретных примерах показаны отдельные аспекты современного состояния образования в Украине. Рассмотрены составляющие маркетинга высшего учебного заведения: продукт образования, спрос на образовательные услуги, маркетинговые исследования соответствующего рынка и комплекс маркетинга.
The article deals with marketing environment at the higher educational institutions. The concrete examples show aspects concerning modern state of the Ukrainian education. One observes the constituents of the higher educational institutions marketing: educational product, demand for educational service, marketing researches of the proper market and marketing complex.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38385
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other44
Austria1
Canada1
China5
Germany6
France2
United Kingdom2
Italy1
Russia2
Ukraine8
United States8
Downloads
Other35
Austria1
China24
Germany2
France3
United Kingdom1
Italy1
Japan1
Kyrgyzstan1
Romania1
Russia6
Ukraine9
United States6


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Teletov_Teletova.pdf463.34 kBAdobe PDF91Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.