Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38385
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing of education at the Ukrainian higher educational institutions
Other Titles Маркетинг образования высших учебных заведений Украины
Маркетинг освіти вищих навчальних закладів України
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Teletova, S.G.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords marketing of education
marketing of higher educational institution
pedagogical marketing
marketing researches in education
complex of higher education marketing
educational service marketing
marketing activity of HEI
маркетинг освіти
маркетинг вищого навчального закладу
педагогічний маркетинг
маркетингові дослідження в освіті,
комплекс маркетингу вищої освіти
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38385
Publisher Sumy State University
License
Citation Teletov, A.S. Marketing of education at the Ukrainian higher educational institutions [Текст] / A.S. Teletov, S.G. Teletova// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 47-56.
Abstract У статті охарактеризовано маркетингове середовище вищої школи. На конкретних прикладах показано окремі аспекти сучасного стану освіти в Україні. Розглянуто складові маркетингу вищого навчального закладу: освітній продукт, попит на освітні послуги, маркетингові дослідження відповідного ринку та комплекс маркетингу.
В статье охарактеризована маркетинговая середа высшей школы. На конкретных примерах показаны отдельные аспекты современного состояния образования в Украине. Рассмотрены составляющие маркетинга высшего учебного заведения: продукт образования, спрос на образовательные услуги, маркетинговые исследования соответствующего рынка и комплекс маркетинга.
The article deals with marketing environment at the higher educational institutions. The concrete examples show aspects concerning modern state of the Ukrainian education. One observes the constituents of the higher educational institutions marketing: educational product, demand for educational service, marketing researches of the proper market and marketing complex.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Austria Austria
1
Canada Canada
1
China China
121406089
Ecuador Ecuador
11671
France France
2
Germany Germany
6
Ireland Ireland
1515420
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1946
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
14784128
United Kingdom United Kingdom
7395955
United States United States
562679037
Unknown Country Unknown Country
14784127
Vietnam Vietnam
34081

Downloads

Austria Austria
1
China China
4252137
Ecuador Ecuador
1
France France
3
Germany Germany
2
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
6
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
44351393
United Kingdom United Kingdom
7780
United States United States
722612470
Unknown Country Unknown Country
38
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Teletov_Teletova.pdf 463,34 kB Adobe PDF 771223840

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.