Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39002
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The competitive strategies of the automobile construction enterprises: european experience and ukrainian realities
Other Titles Конкурентні стратегії автомобілебудівних підприємств: європейський досвід та українські реалії
Конкурентные стратегии автомобилестроительных предприятий: европейський опыт и украинские реалии
Authors Okhrimenko, O.O.
ORCID
Keywords automobile construction industry
competition
ompetitiveness
strategy
production and sales volumes
the crisis risks
strategic alliance
attract innovative technology
international markets
автомобілебудування
конкуренція
конкурентоспроможність
стратегія
обсяг виробництва та продажу
криза
ризики
стратегічні альянси
інноваційні технології
міжнародні ринки
автомобилестроение
конкуренция
конкурентоспособность
стратегия
объем производства и реализации
кризис
риски
стратегические альянсы
инновационные технологии
международные рынки
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39002
Publisher Sumy State University
License
Citation Okhrimenko O.O. The competitive strategies of the automobile construction enterprises: european experience and ukrainian realities [Internet source] / O.O. Okhrimenko // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2015. – № 1.
Abstract У статті проведено порівняльну оцінку стратегічних доктрин України та ЄС. На основі даних розвитку автомобілебудування простежено тенденції досягнення результатів, а також виявлено проблемні місця. Розкрито фактори, що здійснюють позитивний та негативний вплив на результати діяльності автомобілебудівних підприємств. Проаналізовані складові успіху автомобілебудівної промисловості країн ЄС. Розглянуто роль національних регуляторів у захисті та розвитку автомобілебудівників. Акцентовано увагу на недосконалих стратегічних цілях вітчизняного автомобілебудування. Надано пропозиції щодо поточних стратегій українських підприємств. Обґрунтовано доцільність створення стратегічних альянсів між українськими та європейськими автомобілебудівними підприємствами з метою залучення новітніх технологій та просування продукції на міжнародні ринки.
В статье приводится сравнительная оценка стратегических доктрин Украины и ЕС. На основании данных развития автомобилестроения отслеживаются тенденции достижения результатов, а также выявляются проблемные места. Раскрыты факторы, оказывающие положительное и отрицательное влияние на результаты деятельности автомобилестроительных предприятий. Проанализированы составляющие успеха автомобилестроительной промышленности стран ЕС. Рассмотрена роль национальных регуляторов в защите и развитии автомобилестроителей. Акцентировано внимание на несовершенных стратегических целях отечественного автомобилестроения. Предоставлены предложения относительно текущих стратегий украинских предприятий. Обоснована целесообразность создания стратегических альянсов между украинскими и европейскими автомобилестроительными предприятиями с целью привлечения инновационных технологий и продвижения продукции на международные рынки.
The article provides a comparative evaluation of the strategic doctrines of Ukraine and the EU. On the basis of the development of the automotive industry trends tracked achievement and identifies problem areas. Factors that have a positive and a negative impact on the performance of automobile construction companies have disclosed. Components of success automobile construction industry of the EU countries analyzed. The role of national regulators in the protection and development of car manufacturers is considered. The attention focuses on the imperfect strategic goals of the domestic automotive industry. Suggestions on current strategies of Ukrainian enterprises are provided. The expediency of creation strategic alliances between Ukrainian and European automotive companies in order to attract innovative technology and promotion of products on the international markets has substantiated.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
1
China China
-580297062
France France
84
Germany Germany
61050
Greece Greece
1
Hungary Hungary
2
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
11620495
Italy Italy
14448
Kenya Kenya
3613
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
3
Romania Romania
689798
Russia Russia
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
216105
United Kingdom United Kingdom
2014778294
United States United States
-758062151
Unknown Country Unknown Country
88124
Vietnam Vietnam
148072

Downloads

China China
689260884
France France
1
Germany Germany
153431
Hungary Hungary
1
India India
492971
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1998380344
United Kingdom United Kingdom
28893
United States United States
689260884
Unknown Country Unknown Country
11
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Okhrimenko.pdf 365,51 kB Adobe PDF -917389873

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.