Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39632
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методи прийняття рішень щодо аутсорсингу сервісів інформаційної системи підприємства
Other Titles Методы принятия решений в области аутсорсинга сервисов информационной системы предприятия
Decision-making methods in IT-outsourcing for enterprise information system
Authors Полуектова, Н.Р.
Книшенко, Т.М.
ORCID
Keywords інформаційні системи
трансакційні витрати
аутсорсинг
лінійне програмування
VIKOR
информационные системы
трансакционные издержки
линейное программирование
information systems
transaction costs
outsourcing
linear programming
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39632
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Полуектова, Н.Р. Методи прийняття рішень щодо аутсорсингу сервісів інформаційної системи підприємства [Текст] / Н.Р. Полуектова, Т.М. Книшенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 178-186.
Abstract У статті виконаний аналіз проблем аутсорсингу інформаційних сервісів та запропонована модель лінійного програмування для визначення ефективного розподілу витрат між власними та аутсорсинговими інформаційними сервісами. Одночасно пропонується використовувати методику обґрунтування вибору провайдерів IT-сервісів за допомогою експертного підходу VIKOR.
В статье выполнен анализ проблем аутсорсинга информационных сервисов и предложена модель линейного программирования для определения эффективного распределения расходов между собственными и аутсорсинговыми информационными сервисами. Одновременно предлагается использовать методику обоснования выбора провайдеров IT-сервисов с помощью экспертного подхода VIKOR.
The aim of the article. The development of management and information technology has led to the emergence of large and expensive corporate information systems. However, the methods for assessing impact of such systems on the individual campaigns financial performance or on general management results, has not yet been determined. So, new approaches to evaluating and improving the effectiveness of modern information systems should be developed.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
2
Germany Germany
2453303
Ireland Ireland
129236
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
744
Romania Romania
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
20281911
United Kingdom United Kingdom
10154504
United States United States
39936945
Unknown Country Unknown Country
12

Downloads

China China
2
France France
2
Germany Germany
3
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
20281912
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
72956664
Unknown Country Unknown Country
3

Files

File Size Format Downloads
Poluektova_Knyshenko_Autsorsyng.pdf 411,04 kB Adobe PDF 93238592

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.