Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39640
Title: Brand of country as a potential for sustainable development of Ukraine
Other Titles: Бренд країни як потенціал сталого розвитку України
Бренд страны как потенциал устойчивого развития Украины
Authors: Studinska, G.Y.
Keywords: national brand
brand of country
sustainable development
economical potential
image of country
національний бренд
бренд країни
збалансований розвиток
економічний потенціал
імідж країни
национальный бренд
бренд страны
сбалансированное развитие
экономический потенциал
имидж страны
Issue Year: 2015
Publisher: Sumy State University
Citation: Studinska, G.Y. Brand of country as a potential for sustainable development of Ukraine [Текст] / G.Y. Studinska // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 187-201.
Abstract: Пошук ефективного шляху подолання економічної кризи в Україні вимагає використання нетрадиційних підходів до вибору стратегії розвитку, механізму управління економічними процесами, інтеграції зовнішніх та внутрішніх джерел фінансування. Формування національного бренда країни є неординарним підходом у такій складній ситуації. Використання світового досвіду побудови національних брендів доводить ефективність такої стратегії. Підтримка європейською спільнотою процесу брендування країни надасть синергетичний ефект економічного зростання України.
Поиск эффективного пути преодоления экономического кризиса в Украине требует использования нетрадиционных подходов к выбору стратегии развития, механизма управления экономическими процессами, интеграции внешних и внутренних источников финансирования. Формирование национального бренда страны является неординарным подходом в такой сложной ситуации. Использование мирового опыта построения национальных брендов доказывает эффективность такой стратегии. Поддержка европейским сообществом процесса брендирование страны предоставит синергетический эффект экономического роста Украины.
The search of an effective solution of the economic crisis in Ukraine requires the use of innovative approaches to the choice of strategy development, economic management mechanism, integration of internal and external sources of funding. The formation of a national brand of the country is an extraordinary approach to this difficult situation. Using the experience of building national brands proves the effectiveness of this strategy. Support of the branding process by the European community will provide a synergistic effect of economic growth in Ukraine.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39640
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other6
Canada1
Germany10
Egypt1
France2
United Kingdom1
Italy1
Japan1
Ukraine5
United States6
Downloads
Other6
China8
Germany3
France2
United Kingdom2
Iran3
Jordan1
Luxembourg1
Pakistan1
Portugal2
Russia4
Ukraine6
United States5


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Studinska_BRAND OF COUNTRY.pdf626.01 kBAdobe PDF44Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.