Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41664
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The methodic approach to the diagnostics of internal communications at the industrial enterprise
Other Titles Формирование методического подхода к диагностике состояния внутренних коммуникаций промышленного предприятия
Формування методичного підходу до діагностики стану внутрішніх комунікацій промислового підприємства
Authors Saher, Liudmyla Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords internal communication
diagnostics
algorithm
parameters
diagnostics matrix
внутрішні комунікації
діагностика
алгоритм
показники
матриця діагностики
внутренние коммуникации
диагностика
алгоритм
показатели
матрица диагностики
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41664
Publisher Sumy State University
License
Citation Saher, L.Y. The methodic approach to the diagnostics of internal communications at the industrial enterprise [Текст] / L.Y. Saher // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - С. 65-75.
Abstract The article presents the algorithm of diagnostics of internal communications condition, described object, subject and tasks of diagnosis. Shown the formed classification of indicators evaluation the effectiveness of internal communications in four areas (organizational, social-psychological, technical & technological, informational) and characteristic of individual indicators, which formed the basis of the proposed approach. Generated the matrix diagnostics the state of the internal communication processes with the choices of managerial actions.
У статті подано алгоритм здійснення діагностики стану внутрішніх комунікацій; описано об’єкт, предмет та завдання діагностики. Наведено сформовану класифікацію показників оцінювання ефективності внутрішніх комунікацій за чотирма напрямками (організаційний, соціально-психологічний, техніко-технологічний, інформаційний) та характеристику окремих показників, що лягли в основу запропонованого підходу. Сформовано матрицю діагностики стану внутрішніх комунікаційних процесів із варіантами вибору управлінських дій.
В статье представлен алгоритм осуществления диагностики состояния внутренних коммуникаций; описаны объект, предмет и задачи диагностики. Приведены сформированная классификация показателей оценки эффективности внутренних коммуникаций по четырем направлениям (организационный, социально-психологический, технико-технологический, информационный) и характеристика отдельных показателей, которые легли в основу предложенного подхода. Сформирована матрица диагностики состояния внутренних коммуникационных процессов с вариантами выбора управленческих действий.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
2
China China
1
Colombia Colombia
1
Cyprus Cyprus
1
Finland Finland
1
France France
3
Germany Germany
137441901
Ghana Ghana
1
Greece Greece
15819
India India
1
Ireland Ireland
839870
Italy Italy
2
Japan Japan
2
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
256530
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1078026446
United Kingdom United Kingdom
563905666
United States United States
1772731883
Unknown Country Unknown Country
1078026445

Downloads

Brazil Brazil
1
China China
-1085780816
France France
1
Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Portugal Portugal
1
Russia Russia
6
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1078026447
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
336277286
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Sager_diagnostica.pdf 467,03 kB Adobe PDF 328522938

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.