Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43065
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості маркетингової політики розподілу в Інтернет-середовищі
Other Titles Особенности маркетинговой политики распределения в Интернет-среде
Features of Marketing Distribution Policy in Internet
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Корінченко, Д.В.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords Інтернет-комерція
Інтернет-посередник
Інтернет-середовищ
Інтернет-технологія
маркетингова політика розподілу
Интернет-коммерция
Интернет-посредник
Интернет-среда
Интернет-технология
маркетинговая политика распределения
E-commerce
Internet intermediarie
Internet, Internet technology
marketing distributive policies
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43065
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Біловодська, О.А. Особливості маркетингової політики розподілу в Інтернет-середовищі [Текст] / О.А. Біловодська, Д.В. Корінченко // Механізм регулювання економіки. - 2015. - № 2. - С. 45-53.
Abstract У статті розглянуто особливості маркетингової політики розподілу в Інтернет-середовищі для вітчизняних підприємств, виділено переваги й недоліки при використанні Інтернет-технологій у політиці розподілу, сформульовано умови при виборі каналів з участю посередників та прямого збуту. Так, особливості політики розподілу в Інтернет-середовищі авторами поділено на три групи та виконано їх аналіз: 1) реалізація товарів через Інтернет; 2) проведення оплати через Інтернет; 3) реалізація товарів через Інтернет-посередників. Серед основних переваг маркетингової політики розподілу в Інтернеті виділено зниження організаційних витрат на оплату оренди офісу, оплати праці персоналу, оплати за транспортування товару; розширення числа потенційних покупців (спілкування зі споживачами, незважаючи на географію розміщення, часового поясу); скорочення часу на переказ коштів; можливість докомплектації або іншої модифікації продукту та інші. Серед недоліків – недовіра українців до систем оплати послуг; недобросовісні посередники; значні витрати на підтримання віртуального сайту магазину; недосконале законодавство щодо Інтернет-комерції в цілому та інші.
В статье рассмотрены особенности маркетинговой политики распределения в Интернет-среде для отечественных предприятий, выделены преимущества и недостатки при использовании Интернет-технологий в политике распределения, сформулированы условия при выборе каналов с участием посредников и прямого сбыта. Так, особенности политики распределения в Интернет-среде авторами разделены на три группы и выполнен их анализ: 1) реализация товаров через Интернет; 2) проведение оплаты через Интернет; 3) реализация товаров через Интернет-посредников. Среди основных преимуществ маркетинговой политики распределения в Интернете выделены: снижение организационных расходов на оплату аренды офиса, оплату труда персонала, оплату за транспортировку товара; расширение числа потенциальных покупателей (общение с потребителями, несмотря на географию размещения, часового пояса); сокращение времени на перевод средств; возможность докомплектации или иной модификации продукта и другие. Среди недостатков – недоверие украинцев к системам оплаты услуг; недобросовестные посредники; значительные затраты на поддержание виртуального сайта магазина; несовершенное законодательство по Интернет-коммерции в целом и другие.
The article describes the features of the marketing distributive policy in Internet for domestic enterprises, highlighted the advantages and disadvantages of the use of Internet technologies in distributive policy, formulated conditions when selecting channels with the participation of intermediaries and direct marketing. So, the authors divided the features of distributive policy in Internet into three groups and made their analysis: 1) the sale of goods via the Internet; 2) the payment through the Internet; 3) the sale of goods through Internet intermediaries. The main advantages of the marketing distributive policy in Internet highlighted: reduction of institutional expenditures on office rent, staff salaries, payment for the transportation of goods; expanding the number of potential buyers (communication with consumers, despite the geographical location, time zone); reduction of time for the transfer of funds; opportunity of the completion or other modification of the product, and others. Among the disadvantages there are distrust of Ukrainians to payment systems services; unscrupulous intermediaries; significant costs to maintain a virtual store's website; imperfect legislation Internet commerce in general and others.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
France France
3
Germany Germany
5
Greece Greece
14486
Ireland Ireland
157456
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
3
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1261
Puerto Rico Puerto Rico
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
6703247
United Kingdom United Kingdom
1030393
United States United States
26986211
Unknown Country Unknown Country
2234617

Downloads

A1 A1
1
China China
2
Czechia Czechia
1
EU EU
1
France France
18
Germany Germany
37127692
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
4
Japan Japan
3
Kazakhstan Kazakhstan
2
Lithuania Lithuania
16844727
Morocco Morocco
1
Norway Norway
1
Poland Poland
851521
Russia Russia
18
Ukraine Ukraine
37127693
United Kingdom United Kingdom
5041
United States United States
37127693
Unknown Country Unknown Country
89

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_Korinchenko_Features.pdf 458,3 kB Adobe PDF 129084510

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.