Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43422
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Роль посередницьких підприємств у реалізації принципів сталого розвитку
Other Titles Role of the intermediary in implementation of the principles of sustainable development
Роль посреднического предприятия в реализации принципов устойчивого развития
Authors Дима, О.О.
ORCID
Keywords посередник
посередницьке підприємство
сталий розвиток
мережа створення цінності
методи впровадження принципів сталого розвитку
intermediary
intermediary company
sustainable development
value creation chain
sustainable development implementation methods
посредник
посредническое предприятие
устойчивое развитие
сеть создания ценности
методы внедрения принципов устойчивого развития
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43422
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Дима, О.О. Роль посередницьких підприємств у реалізації принципів сталого розвитку [Текст] / О.О. Дима // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 260-275.
Abstract У статті розглядаються особливості реалізації принципів сталого розвитку посередницькими підприємствами. Вивчена роль посередницького підприємства у реалізації принципів сталого розвитку на рівні мережі створення цінності. Визначені переваги впровадження принципів сталого розвитку посередницьким підприємством. Запропонований комплекс заходів із реалізації принципів сталого розвитку.
В статье рассматриваются особенности реализации принципов устойчивого развития посредническими предприятиями. Изучена роль посреднического предприятия в реализации принципов устойчивого развития на уровне сети создания ценности. Определены преимущества внедрения принципов устойчивого развития посредническим предприятием. Предложен комплекс мероприятий по реализации принципов устойчивого развития.
Worsening of environmental, social and economic problems require active role of business in solving them. One of the solutions of these problems is the implementation of principles of sustainable development in the practice of the state, business and consumers. Intermediaries should play a key role in this process, as they are an integral part of value creation network. Working in close relationship with producers and customers intermediary organizations can initiate the implementation of sustainable development not only at the macro but also at the micro level. The transition to the practice of sustainable development has a beneficial impact on the society and environment. Moreover, it can also have a positive effect on the intermediaries' financial performance. Adherence to the principles of sustainable development can help companies to achieve competitive advantages. The article is devoted to the peculiarities of sustainable development principles’ implementation by intermediary companies. A set of measures was developed to implement the principles of sustainable development.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
Czechia Czechia
2
Germany Germany
5
Greece Greece
3311
Ireland Ireland
25546
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
880987
United Kingdom United Kingdom
385370
United States United States
9090226
Unknown Country Unknown Country
880986

Downloads

China China
273943
Czechia Czechia
2
EU EU
2
Germany Germany
1892
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
2
Poland Poland
1
Russia Russia
5
Ukraine Ukraine
2561586
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
6914014
Unknown Country Unknown Country
30

Files

File Size Format Downloads
Dyma_poserednyk.pdf 480,72 kB Adobe PDF 9751481

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.