Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44602
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Effect of total quality management and knowledge management on providing services at the manufacturing and service companies
Other Titles Ефект загального управління якістю та управління знаннями при наданні послуг у виробничих і сервісних компаніях
Эффект общего управления качеством и управления знаниями при предоставлении услуг в производственных и сервисных компаниях
Authors Mohammadi, F.
Najafi, A.
ORCID
Keywords total quality management
knowledge management
providing of services
customer
strategic planning
загальне управління якістю (TQM)
управління знаннями
надання послуг
клієнт
стратегічне планування
всеобщее управление качеством (TQM)
управление знаниями
предоставление услуг
клиент
стратегическое планирование
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44602
Publisher Sumy State University
License
Citation Mohammadi, F. Effect of total quality management and knowledge management on providing services at the manufacturing and service companies [Текст] / F. Mohammadi, A. Najafi // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 137-143.
Abstract Метою цього дослідження є вивчення впливу загального управління якістю (TQM) і управління знаннями на надання послуг у виробничих і сервісних компаніях. Відповідно до цього була розроблена модель, що включає такі компоненти як TQM, управління знаннями та надання послуг. Результати дослідження показали, що такі аспекти діяльності компанії як її керівництво, стратегічне планування, управління процесами і управління людськими ресурсами чинять прямий вплив на три основних напрямки управління знаннями, тобто придбання, застосування і поширення знань. Крім того, результати показали, що загальне управління якістю чинить істотний позитивний вплив на процес надання послуг. Проте, при дослідженні впливу управління знаннями на процес надання послуг позитивних результатів отримано не було.
Целью настоящего исследования является изучение влияния всеобщего управления качеством (TQM) и управление знаниями на предоставление услуг в производственных и сервисных компаниях. В соответствии с этим была разработана модель, включающая такие компоненты как TQM, управление знаниями и предоставление услуг. Результаты исследования показали, что такие аспекты деятельности компании как ее руководство, стратегическое планирование, управление процессами и управление человеческими ресурсами оказывают прямое влияние на три основных направления управления знаниями, то есть приобретение, применение и распространение знаний. Кроме того, результаты показали, что общее управление качеством оказывает существенное положительное влияние на процесс предоставления услуг. Однако, при исследовании влияния управления знаниями на процесс предоставления услуг положительных результатов получено не было.
The aim of this study is to investigate the effect of total quality management (TQM) and knowledge management on providing services at manufacturing and service companies. In this regard, a model that includes the components of TQM, knowledge management, and performance of services was designed. The study results showed that the dimensions of organizational leadership, strategic planning, process management and human resource management have direct and positive impact on three pillars of knowledge management i. e. knowledge acquisition, applying knowledge and knowledge distribution. In addition, the results revealed that TQM has positive and significant impact on the performance of services. However no positive results were obtained on the impact of knowledge management on the performance of services.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
5
Canada Canada
1
China China
362707071
Egypt Egypt
1
France France
7
Germany Germany
274374
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
7647990
Ireland Ireland
1024594
Italy Italy
1
Jordan Jordan
3
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
2
Netherlands Netherlands
12096
Romania Romania
2
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
15295972
South Korea South Korea
1
Sudan Sudan
1
Turkey Turkey
2049185
Ukraine Ukraine
61135508
United Kingdom United Kingdom
30591945
United States United States
1809437058
Unknown Country Unknown Country
61135507
Vietnam Vietnam
137186

Downloads

Brazil Brazil
2
China China
7647989
Colombia Colombia
1
Egypt Egypt
1
Germany Germany
72574
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1267425600
Iran Iran
274371
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Kenya Kenya
1
Malaysia Malaysia
6
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
North Macedonia North Macedonia
1
Pakistan Pakistan
362707073
Palestinian Territories Palestinian Territories
3
Peru Peru
2
Philippines Philippines
72573
Romania Romania
7
Russia Russia
20
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Sudan Sudan
7
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
82
Ukraine Ukraine
183402678
United Kingdom United Kingdom
362707070
United States United States
1267425599
Unknown Country Unknown Country
12
Vietnam Vietnam
30591946

Files

File Size Format Downloads
Mohammadi_stratehichne_planuvannia.pdf 293,97 kB Adobe PDF -812639667

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.