Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45129
Title: Роль маркетингу знань у формуванні інноваційної культури суспільства
Other Titles: Роль маркетинга знаний в формировании инновационной культуры общества
Role of marketing knowledge in shaping the innovation culture society
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Shypulina, Yuliia Serhiivna 
Illiashenko, Nataliia Serhiivna
Keywords: маркетинг знань
маркетинг знаний
marketing knowledge
інноваційна культура
инновационная культура
innovation culture
суспільство
общество
society
Issue Year: 2016
Publisher: ПУЕТ
Citation: Ілляшенко, С.М. Роль маркетингу знань у формуванні інноваційної культури суспільства [Текст] / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна, Н.С. Ілляшенко // Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст : збірник наукових праць за матеріалами II Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, 21–22 квітня 2016 р.). – Полтава : ПУЕТ, 2016. – С. 6-8.
Abstract: Розглянуто особливості застосування маркетингу знань стосовно формування основних складових інноваційної культури суспільства: інноваційної, яка відповідає за розроблення нових типів інноваційної поведінки, що створені всередині суспільства чи привнесені зовні; селекційної, яка відповідає за відбір новостворених чи запозичених моделей інноваційної поведінки, що відповідають потребам суспільства на певних етапах його розвитку; трансляційної, яка відповідає за передачу з минулого і сьогодення у майбутнє стійких типів інноваційної поведінки, що пройшли апробацію і ввійшли до системи цінностей суспільства.
Рассмотрены особенности применения маркетинга знаний для формирования основных составляющих инновационной культуры общества: инновационной, которая отвечает за разработку новых типов инновационного поведения созданных внутри общества или привнесенных извне; селекционной, которая отвечает за отбор новообразованных или заимствованных моделей инновационного поведения отвечающих нуждам общества на определенных этапах его развития; трансляционной, которая отвечает за передачу из прошлого и настоящее в будущее устойчивых типов инновационного поведения прошедших апробацию и вошедших в систему ценностей общества.
The features of the application of marketing knowledge regarding the formation of the main components of the innovation culture of society: innovation, which is responsible for the development of new types of innovative behavior that created within society or bringing outside; selective which is responsible for the selection of the newly created or borrowed models of innovative behaviour, that meet the needs of society in certain stages of its development; translâcìjnoï, which is responsible for the transfer of the past and the present to the future sustainable types of innovative behaviour that have passed testing and are logged on to the system of values of the society.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45129
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other9
Argentina1
Canada1
China1
Germany5
Hungary1
Italy1
Russia1
Ukraine4
United States1
Downloads
Other9
Germany3
France1
Netherlands1
Poland1
Tunisia1
Turkey1
Ukraine17
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_Poltava_2016.pdf348.47 kBAdobe PDF35Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.