Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45129
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Роль маркетингу знань у формуванні інноваційної культури суспільства
Other Titles Role of marketing knowledge in shaping the innovation culture society
Роль маркетинга знаний в формировании инновационной культуры общества
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Shypulina, Yuliia Serhiivna  
Illiashenko, Nataliia Serhiivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
http://orcid.org/0000-0002-8133-578X
Keywords маркетинг знань
маркетинг знаний
marketing knowledge
інноваційна культура
инновационная культура
innovation culture
суспільство
общество
society
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45129
Publisher ПУЕТ
License
Citation Ілляшенко, С.М. Роль маркетингу знань у формуванні інноваційної культури суспільства [Текст] / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна, Н.С. Ілляшенко // Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст : збірник наукових праць за матеріалами II Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, 21–22 квітня 2016 р.). – Полтава : ПУЕТ, 2016. – С. 6-8.
Abstract Розглянуто особливості застосування маркетингу знань стосовно формування основних складових інноваційної культури суспільства: інноваційної, яка відповідає за розроблення нових типів інноваційної поведінки, що створені всередині суспільства чи привнесені зовні; селекційної, яка відповідає за відбір новостворених чи запозичених моделей інноваційної поведінки, що відповідають потребам суспільства на певних етапах його розвитку; трансляційної, яка відповідає за передачу з минулого і сьогодення у майбутнє стійких типів інноваційної поведінки, що пройшли апробацію і ввійшли до системи цінностей суспільства.
Рассмотрены особенности применения маркетинга знаний для формирования основных составляющих инновационной культуры общества: инновационной, которая отвечает за разработку новых типов инновационного поведения созданных внутри общества или привнесенных извне; селекционной, которая отвечает за отбор новообразованных или заимствованных моделей инновационного поведения отвечающих нуждам общества на определенных этапах его развития; трансляционной, которая отвечает за передачу из прошлого и настоящее в будущее устойчивых типов инновационного поведения прошедших апробацию и вошедших в систему ценностей общества.
The features of the application of marketing knowledge regarding the formation of the main components of the innovation culture of society: innovation, which is responsible for the development of new types of innovative behavior that created within society or bringing outside; selective which is responsible for the selection of the newly created or borrowed models of innovative behaviour, that meet the needs of society in certain stages of its development; translâcìjnoï, which is responsible for the transfer of the past and the present to the future sustainable types of innovative behaviour that have passed testing and are logged on to the system of values of the society.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
1
China China
31298531
France France
1
Germany Germany
327588
Greece Greece
7358
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
57051
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
920
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
3813893
United Kingdom United Kingdom
1907867
United States United States
62597061
Unknown Country Unknown Country
3813892

Downloads

France France
327586
Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
21369954
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
103824169
Unknown Country Unknown Country
26

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Poltava_2016.pdf 348,47 kB Adobe PDF 125521744

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.