Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45520
Title: Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань
Other Titles: Инновационное развитие: маркетинг и менеджмент знаний
Innovative development: marketing and management of knowledge
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: інноваційний розвиток
инновационное развитие
innovative development
маркетинг знань
маркетинг знаний
marketing knowledge
менеджмент знань
менеджмент знаний
knowledge management
інтернет-маркетинг
интернет-маркетинг
Internet marketing
маркетинг науково-освітніх послуг
маркетинг научно-образовательных услуг
marketing research and educational services
Issue Year: 2016
Publisher: ТОВ «Діса плюс»
Citation: Ілляшенко, С.М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань [Текст] : монографія / С.М. Ілляшенко. - Суми : Діса плюс, 2016. - 192 с.
Abstract: Монографію присвячено розробці методологічних та теоретико-методичних засад управління знаннями в системі інноваційного розвитку на національному, регіональному, галузевому рівнях, а також рівні окремих організацій. Розкрито провідну роль факторів НТП, а також інтелектуального капіталу у процесах інноваційного розвитку. Запропоновано оригінальні підходи до застосування методів та інструментів менеджменту і маркетингу в управлінні знаннями, які будуть покладені в основу нової техніки і технологій її виготовлення, методів управління тощо на рівні окремих організацій. Викладено технології ведення бізнесу і маркетингу знань у віртуальному середовищі, висвітлено специфіку їх застосування на ринку науково-освітніх послуг.
Монография посвящена разработке методологических и теоретико-методических основ управления знаниями в системе инновационного развития на национальном, региональном, отраслевом уровнях, а также уровне отдельных организаций. Раскрыта ведущая роль факторов НТП, а также интеллектуального капитала в процессах инновационного развития. Предложены оригинальные подходы к применению методов и инструментов менеджмента и маркетинга в управлении знаниями, которые будут положены в основу новой техники и технологий ее изготовления, методов управления и т.п. на уровне отдельных организаций. Изложены технологии ведения бизнеса и маркетинга знаний в виртуальной среде, раскрыто специфику их применения на рынке научно-образовательных услуг.
The monograph is devoted to the development of methodological, theoretical and methodo-logical principles of knowledge management in the innovative development system at the national, regional and branch levels, as well as the level of individual enterprises. The leading role of STP factors and intellectual capital in the process of innovative development is revealed. The original approach to the application of methods and tools of knowledge management and marketing were proposed. They will form the basis of new technics and technologies of its production, management, etc. at individual entities. Business technologies and marketing of knowledge in a virtual environment were described, and the specifics of their application at the market of research and educational services were presented.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45520
Type: Monograph
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other28
Belarus1
Canada2
China1
Finland1
France4
United Kingdom3
Indonesia1
Italy3
Kazakhstan1
Netherlands4
Poland2
Russia4
Ukraine131
United States3
Downloads
Other296
Austria1
Belarus2
Canada1
Germany1
Finland2
France22
United Kingdom1
Honduras1
Ireland2
Italy1
Kazakhstan1
Netherlands1
Peru1
Poland2
Romania1
Serbia1
Russia56
Sweden1
Ukraine452
United States11
Vietnam1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_Innovative_2016.pdf3.44 MBAdobe PDF858Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.