Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46448
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Tourism development in the Slovak Republic after the global financial crisis
Other Titles Розвиток туризму в Словаччині після глобальної фінансової кризи
Paзвитиe туризма в Словакии после глобального финансового кризиса
Authors Kiral'ova, A.
ORCID
Keywords tourism
global financial crisis
post-crisis development
smooth partial least squares
principal component analysis
Slovak Republic
туризм
глобальна фінансова криза
розвиток після кризи
метод найменших квадратів
аналіз основних компонентів
Словаччина
глобальный финансовый кризис
развитие после кризиса
метод наименьших квадратов
анализ основных компонентов
Словакия
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46448
Publisher Sumy State University
License
Citation Kiral'ova, A. Tourism development in the Slovak Republic after the global financial crisis [Текст] / A. Kiral'ova, L. Malec // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 3. - С. 208-220.
Abstract This paper aims to find consequences and relations between the economy and tourism industry in post-crisis tourism development in the Slovak Republic. The smooth partial least squares approach dependent on a parameter was applied, with the economy lagged situation in the data. In some sense, different conclusions are identified on the original variables and first differences. The share of the multivariate linear trend in the individual parameters was also quantified.
У статті досліджені особливості розвитку туризму в Словаччині у кризовий та післякризовий періоди. Зроблено висновок про те, що розвиток туристичного ринку в Словаччині значною мірою залежить від прогресу внутрішнього ринку та правильно обраної стратегії управління. Для аналізу даних був використаний метод найменших квадратів.
В статье исследованы особенности развития туризма в Словакии в кризовый и послекризовый периоды. Сделан вывод о том, что развитие туристического рынка в Словакии в значительной мере зависит от прогресса внутреннего рынка и правильно выбранной стратеги управления. Для анализа данных был использован метод наименьших квадратов.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
2
China China
1
Czechia Czechia
1
France France
2
Germany Germany
3
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
3
Ireland Ireland
7909
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Pakistan Pakistan
1
Serbia Serbia
1
Slovakia Slovakia
1
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
51422
United Kingdom United Kingdom
27190
United States United States
291746
Unknown Country Unknown Country
51420

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
470
Czechia Czechia
27188
France France
1
Germany Germany
4440
Hungary Hungary
2
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Philippines Philippines
1
Portugal Portugal
1
Spain Spain
1
Turkey Turkey
6
Ukraine Ukraine
429712
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
429713
Unknown Country Unknown Country
7

Files

File Size Format Downloads
Kiráľová.pdf 636,66 kB Adobe PDF 891550

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.