Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46500
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations
Other Titles Велосипедный транспорт как объект экологического маркетинга и инноваций в городских перевозках
Велосипедний транспорт як об’єкт екологічного маркетингу та інновацій у міських перевезеннях
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
Bilenko, V.O.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
http://orcid.org/0000-0001-9902-7577
Keywords ecological transport
bicycle transport
transport infrastructure
youth transport
student transport
marketing of public transport
innovations in public transport
екологічний транспорт
велосипедний транспорт
транспортна інфраструктура
молодіжний транспорт
студентський транспорт
маркетинг міського транспорту
інновації міського транспорту
экологический транспорт
велосипедный транспорт
транспортная инфраструктура
молодёжный транспорт
студенческий транспорт
маркетинг городского пространства
инновации городского транспорта
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46500
Publisher Sumy State University
License
Citation Teletov, O.S. Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations [Текст] / O.S. Teletov, Y.M. Petrushenko, V.O. Bilenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 3. - С. 283-292.
Abstract The article analyses how the leading European countries pursue the policies of bike promotion as a priority type of transport, improve the bicycle infrastructure, establish and expand bike rental networks in big and in small (mostly, campuses) cities. It was proposed to consider bicycle transport as an object of ecological marketing and innovation activity of the individual transportation. This article has classified the obstacles of bike usage as a type of transport in Ukraine: low level of awareness, social prejudgment, miscomprehension of bikes use advantages. Necessity to attract students’ to make surveys and communicational events for the bicycle transport implementation in Ukraine was proved.
У статті проаналізовано яким чином провідні європейські країни проводять політику популяризації велосипеду як пріоритетного транспортного засобу, удосконалюють велосипедну інфраструктуру, запроваджують та розширюють мережі прокату велосипеду як у великих, так і в малих (переважно університетських) містах. Запропоновано вважати велосипедний транспорт об’єктом екологічного маркетингу та інноваційної діяльності в індивідуальних перевезеннях. Класифіковано перешкоди у використанні велосипеду в Україні як виду транспорту, зокрема це низька поінформованість, певна упередженість населення, нерозуміння переваг від використання велосипеду тощо. Обґрунтовано необхідність залучення студентської молоді до проведення відповідних досліджень та комунікаційних заходів з метою підвищення можливості впровадження велосипедного транспорту в Україні.
В статье проанализировано, каким образом ведущие европейские страны проводят политику популяризации велосипеда как приоритетного транспортного средства, совершенствуют велосипедную инфраструктуру, внедряют и расширяют сети проката велосипедов как в больших, так и в малых (преимущественно университетских) городах. Предложено считать велосипедный транспорт объектом экологического маркетинга и инновационной деятельности в индивидуальных перевозках. Классифицированы препятствия в использовании велосипеда в Украине как вида транспорта, в частности – это низкая информированность, определённые предубеждения населения, непонимание преимуществ от использования велосипеда и т. п. Обоснована необходимость привлечения студенческой молодёжи к проведению соответствующих маркетинговых исследований и коммуникационных мероприятий с целью повышения возможностей внедрения велосипедного транспорта в Украине.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
1
Austria Austria
1
Botswana Botswana
1
Canada Canada
2
China China
-944018614
Czechia Czechia
332045075
France France
1
Georgia Georgia
1
Germany Germany
309786857
Greece Greece
1
Ireland Ireland
309786858
Israel Israel
1
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1665943
Philippines Philippines
309786851
Poland Poland
1648135879
Romania Romania
55664
Russia Russia
1
Singapore Singapore
74
Slovakia Slovakia
1
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
427643
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1665946
Ukraine Ukraine
78524
United Kingdom United Kingdom
1840219801
United States United States
-1511622882
Unknown Country Unknown Country
212410
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
108704015

Downloads

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
309786853
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
332045076
France France
1
Germany Germany
6
Greece Greece
1
Guyana Guyana
1
India India
38922210
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Nigeria Nigeria
3
Poland Poland
2
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
1675295020
United Kingdom United Kingdom
1665948
United States United States
-1511622881
Unknown Country Unknown Country
13
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
108704016

Files

File Size Format Downloads
Teletov, Petrushenko, Bilenko.pdf 667,11 kB Adobe PDF 954796278

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.