Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49449
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості гендерно та демографічно орієнтованих рекламних текстів
Other Titles Peculiarities of gender and demographically targeted advertising texts
Особенности гендерно и демографически ориентированных рекламных текстов
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Тєлєтова, С.Г.
Булатова, А.С.
Река, О.С.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords гендерна політика в рекламі
гендерно орієнтований рекламний текст
мовні засоби реклами
реклама для чоловіків
реклама для жінок
гендерная политика в рекламе
гендерно ориентированный рекламный текст
языковые средства рекламы
реклама для мужчин
реклама для женщин
gender policy in advertising
demographically targeted advertising text
language means of advertising
advertising for women
advertising for men
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49449
Publisher Cумський державний університет
License
Citation Тєлєтов, О.С. Особливості гендерно та демографічно орієнтованих рекламних текстів [Текст] / О.С. Тєлєтов, С.Г. Тєлєтова, А.С. Булатова, О.С. Река// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 121-133.
Abstract У статті виявлено специфіку рекламного впливу в гендерному аспекті на реципієнта, виділено особливості використання мовних засобів у різних видах реклами залежно від гендерних стереотипів адресата. Розглянуто приклади реклами типових товарів для жінок, чоловіків, молоді, дітей, людей похилого віку; подано деякі рекомендації щодо складання рекламних текстів для цільових груп, сегментованих за окремими демографічними ознаками. Підтверджено, що реклама не просто програмує реціпієнта на придбання того чи іншого товару, а вибудовує систему соціальних цінностей суспільства, зокрема гендерних.
В статье выяснена специфика рекламного влияния в гендерном аспекте на реципиента; выделены особенности использования языковых средств в разных видах рекламы в зависимости от гендерных стереотипов адресата. Рассмотрены примеры рекламы типичных товаров для женщин, мужчин, молодежи, детей, пожилых людей; даны некоторые рекомендации по составлению рекламных текстов для целевых групп, сегментированных по отдельным демографическим признакам. Подтверждено, что язык рекламы не просто программирует реципиента на приобретение того или иного товара, а выстраивает систему социальных ценностей общества, в том числе гендерных.
The article highlightes the individual components in the total advertising by gender. Examples of typical advertising products for men, women, youth, children, the elderly are given. The classification of objects advertising by gender is made. It is analyzed the specific drafting advertising copy, including headlines and slogans. The basic provisions for advertising of products segmented by demographic principle.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
487544677
Greece Greece
1
Ireland Ireland
330588069
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4410
Ukraine Ukraine
-456780951
United Kingdom United Kingdom
213436
United States United States
-913641716
Unknown Country Unknown Country
386985447

Downloads

Austria Austria
1
Canada Canada
119674246
China China
1
Czechia Czechia
487544670
Estonia Estonia
33876
Finland Finland
487544677
France France
-456780936
Germany Germany
-165086618
Ireland Ireland
98948
Italy Italy
108454
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
33349749
Poland Poland
-913641714
Romania Romania
119674262
Russia Russia
-456780946
Slovakia Slovakia
487544675
Turkey Turkey
119674254
Ukraine Ukraine
-165086619
United Kingdom United Kingdom
487544669
United States United States
-913641717
Unknown Country Unknown Country
386985444

Files

File Size Format Downloads
Tielietov_reklama.pdf 344,56 kB Adobe PDF -341240621

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.