Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49450
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Social potential of marketing communications in modern city
Other Titles Соціальний потенціал маркетингових комунікацій у сучасному місті
Социальный потенциал маркетинговых коммуникаций в современном городе
Authors Novikova, M.M.
Gaiduchenko, S.O.
ORCID
Keywords marketing
social and communication marketing category
social process
dialogue
society
business
маркетинг
соціально-комунікаційна складова маркетингу
соціальний процес
діалог
соціум
бізнес
социально-коммуникационная составляющая маркетинга
социальный процесс
диалог
социум
бизнес
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49450
Publisher Sumy State University
License
Citation Novikova, M.M. Social potential of marketing communications in modern city [Текст] / M.M. Novikova, S.O. Gaiduchenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 85-91.
Abstract The paper presents the ways of transforming of a purely economic category – marketing – in the information environment of a big modern city in its social and communication category. To do this, we considered the existing theoretical and methodological approaches to modern marketing communications and marketing opportunities as a social process that promotes productive dialogue between society and business. We proved the existence of inexhaustible possibilities of social potential of marketing communications in the context of the formation of the modern information environment of the big city, and developed practical recommendations in respect of its maximum usage in the modern world.
У статті представлено шляхи трансформації суто економічної категорії – маркетингу – в інформаційному середовищі сучасного міста у його соціально-комунікаційну складову. Для цього розглянуто існуючі теоретико-методологічні підходи до сучасних маркетингових комунікацій і можливості маркетингу як соціального процесу, який сприяє продуктивному діалогу між соціумом та бізнесом. Доведено існування невичерпних можливостей соціального потенціалу маркетингових комунікацій у контексті формування сучасного інформаційного середовища великого міста та розроблено практичні рекомендації стосовно його максимального використання в сучасних умовах.
В статье представлено пути трансформации истинно экономической категории – маркетинга – в информационной среде современного города в его социально-коммуникационную составляющую. Для этого рассмотрено существующие теоретико-методологические подходы к современным маркетинговым коммуникациям и возможности маркетинга как социального процесса, который способствует продуктивному диалогу между социумом и бизнесом. Доказано существование неисчерпаемых возможностей социального потенциала маркетинговых коммуникаций в контексте формирования современной информационной среды большого города и разработано практические рекомендации касательно его максимального использования в современных условиях.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
456119110
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
Germany Germany
4943292
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
266823
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1425
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
51812317
United Kingdom United Kingdom
25909009
United States United States
1637895191
Unknown Country Unknown Country
51812316
Vietnam Vietnam
23738

Downloads

China China
1047007150
Germany Germany
3
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
4943291
Ukraine Ukraine
186581245
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
456119112
Unknown Country Unknown Country
2
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Novikova.pdf 578,05 kB Adobe PDF 1694650806

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.