Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51238
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інформаційні технології у викладанні іноземних мов для спеціальних цілей
Other Titles Информационные технологии в преподавании иностранных языков для специальных целей
Information technologies in teaching foreign languages for specific purposes
Authors Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
ORCID
Keywords інформаційні технології
информационные технологии
information technologies
викладання іноземних мов
преподавание иностранных языков
teaching foreign languages
професійно-орієнтоване навчання
профессионально-ориентированное обучение
professionally-oriented learning
мотивація
мотивация
motivation
Type Conference Papers
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51238
Publisher НАУ
License
Citation Скарлупіна, Ю. А. Інформаційні технології у викладанні іноземних мов для спеціальних цілей / Ю. А. Скарлупіна // Актуальні проблеми вищої професійної освіти України: матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції 17 березня 2016 р. / За заг. ред. Е. В.Лузік, О.М. Акмалдінової. – К.: НАУ, 2016. – С. 214 -215.
Abstract Професійно-орієнтоване навчання обумовлює використання активних форм і методів, які б дозволили імітувати професійну діяльність. При визначенні змісту навчання і підборі матеріалу мають бути враховані як потреби студентів, так і їх очікування. Одним із шляхів вирішення цієї задачі є використання інформаційних технологій. З точки зору викладання мов, переваги цього процесу є багаторівневими.
Профессионально-ориентированное обучение предполагает использование активных форм и методов, позволяющих имитировать профессиональную деятельность. При определении содержания обучения и подборе материалов необходимо учитывать как потребности, так и ожидания студентов. Одним из путей решения этой задачи является использование информационных технологий. С точки зрения преподавания иностранных языков, данный процесс обладает многоуровневыми преимуществами.
Professonally-oriented learning arises the necessity of using active forms and methods of teaching in order to imitate some kind of professional activity. Thus, students' demands as well as their expectations should be taken into consideration while determining the learning content and materials. Using information technologies can be one of the ways of solving this problem. In foreign languages teaching the advantages of this process can be seen at several levels.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
39846
Germany Germany
2
Ireland Ireland
204116
Lithuania Lithuania
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
2478760
United Kingdom United Kingdom
1117205
United States United States
13754593
Unknown Country Unknown Country
2478759

Downloads

China China
617994
France France
1
Germany Germany
7884
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
7435900
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1117206
Unknown Country Unknown Country
11

Files

File Size Format Downloads
skarloupina_information_technologies.pdf 101,67 kB Adobe PDF 9178999

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.