Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55788
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The role of information and communication technologies in the foreign language classroom
Authors Kozlovska, Hanna Borysivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-7138-4422
Keywords інформаційно-комунікативні технології
информационно-коммуникативные технологии
information and communication technologies
заняття з іноземної мови
занятия иностранного языка
foreign language classroom
викладач
учитель
teacher
студент
ученик
student
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55788
Publisher Суми: Видавничий дім «Ельдорадо»
License
Citation Kozlovska A. The role of information and communication technologies in the foreign language classroom / A. Kozlovska//Актуальні проблеми правової науки і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: Матеріали Х Міжнародної науково-практичній конференції (20-21 травня 2017, м. Суми)/Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ. – Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2017. – С. 184-185.
Abstract У статті розглядається роль інформаційно-комунікативних технологій на заняттях з іноземної мови. Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі інформаційно-комунікативних дозволяють збільшити швидкість сприймання, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань. Сучасний викладач – це генератор ідей, організатор, режисер, який визначає ролі і процес навчання, поєднуючи традиційні і новітні методики, прийоми і засоби. У статті є деякі рекомендації для людей, які беруть безпосередню участь в освітньому контексті і тих, хто зацікавлений в інтеграції ІКТ у сфері своєї професійної діяльності.
В статье рассматривается роль информационно-коммуникативных технологий на занятиях иностранного языка. Информатизация оказала существенное влияние на процесс приобретения знаний. Современный преподаватель – это генератор идей, организатор, режиссер, который определяет роли и процесс обучения, комбинируя традиционные и новейшие методики, средства и приемы.
Technology, which is a rapidly developing and changing phenomenon, has brought remarkable challengers and changes for both, the educators and education. This results in the restructuring of the educational system brought by computers as a leading technological mechanism. Teaching is no longer limited to using textbooks, audiotapes, disks, videos and slides but it can be more interactive via other mediums. The overall objective of the article is to observe the role of information and communication technology as the valuable teaching tool in the foreign language classroom.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
China China
102193
France France
4271
Germany Germany
117906539
Greece Greece
1
Ireland Ireland
7328745
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
10648
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
659678927
United Kingdom United Kingdom
329860759
United States United States
-659267962
Unknown Country Unknown Country
659678926

Downloads

Australia Australia
1
Germany Germany
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1861128321
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
659678927
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Kozlovska_Tezy.pdf 206,45 kB Adobe PDF -1774160036

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.