Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56127
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Дискурс-аналіз як засіб навчання агалітичного читання студентів економічних спеціальностей
Other Titles Discourse Analysis as a Means of Teaching Analytical Reading for Students of Economics
Authors Соколова, І.В.
ORCID
Keywords дискурс-аналіз
дискусивный анализ
discourse analysis
аналітичне читання
аналитическое чтения
analytical reading
конверсаціні принципи
конверсационные принципы
conversational principles
комунікативність
коммуникативность
communicativeness
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56127
Publisher Луганський національний університет
License
Citation Соколова, І.В. Дискурс-аналіз як засіб навчання аналітичного читання студентів економічних спеціальностей [Tекст] / І.В. Соколова // Вісник Луганського національного університету. - 2011. - №9(220). - С. 214-221.
Abstract В статті представлені деякі результати дослідження використання дискурсивного аналізу в процесі розвитку навичок читання задля спеціальних цілей. Дискурс-аналіз використовується для дослідження функціональних аспектів мовлення, що є актуальним в аспекті практичного застосування результатів суто теоретичних досліджень.
В статье представлены некоторые результаты исследования использования дискурсивного анализа в процессе развития навыков чтения для специальных целей. Дискурс-анализ используется для исследования функциональных аспектов речи, что является актуальным в аспекте практического применения результатов чисто теоретических исследований.
The article represents results of research of application of the method of discourse analysis in the process of development of reading for special purposes skills. The given research is topical in the aspect of practical application of results of purely theoretical investigations.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
1
Germany Germany
990458
Greece Greece
1
Ireland Ireland
145244
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3552
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
23082242
United Kingdom United Kingdom
3140300
United States United States
140784990
Unknown Country Unknown Country
6267548

Downloads

Australia Australia
1
Austria Austria
1980827
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
39896950
Canada Canada
1
China China
990436
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
107155636
Denmark Denmark
1980832
Estonia Estonia
174414365
Finland Finland
174414344
France France
174414345
Georgia Georgia
1
Germany Germany
174414360
Italy Italy
990423
Japan Japan
23082232
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
174414364
Luxembourg Luxembourg
990412
Malta Malta
1
Netherlands Netherlands
174414355
Norway Norway
1980838
Poland Poland
174414373
Portugal Portugal
1
Romania Romania
174414370
Russia Russia
174414350
Spain Spain
23082231
Sweden Sweden
174414342
Switzerland Switzerland
174414349
Turkey Turkey
107155644
Ukraine Ukraine
174414384
United Kingdom United Kingdom
174414353
United States United States
174414368
Unknown Country Unknown Country
23082340

Files

File Size Format Downloads
Sokolova_Dyskurs_analiz.pdf 1,26 MB Adobe PDF -1520797464

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.