Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59620
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Пізнавальні стратегії юридичного дискурсу
Other Titles Educational strategies legal discourse
Authors Dorda, Svitlana Volodymyrivna
ORCID
Keywords юридичний дискурс
юридический дискурс
legal discourse
інституційний дискурс
институциональный дискурс
institutional discourse
Type Conference Papers
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59620
Publisher Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ
License
Citation Дорда, С.В. Пізнавальні стратегії юридичного дискурсу [Текст] / С.В. Дорда // Держава і право : проблеми становлення і стратегія розвитку : збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (17-18 травня 2014 р.). – Суми : СФ ХНУ ВС, 2014. – С. 328–330.
Abstract Будь-який інституційний дискурс, у тому числі і юридичний, являє собою комбінацію універсальних і особливих характеристик. Особливі характеристики юридичного дискурсу визначаються його предметною областю, пізнавальними стратегіями, безпосередньо обумовленими його цілями.
Any institutional discourse, including legal, is a combination of universal and particular characteristics. Features legal discourse definition of the subject area, cognitive strategies, directly due to its objectives.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
1
Ireland Ireland
3093
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
29742
United Kingdom United Kingdom
15607
United States United States
59357
Unknown Country Unknown Country
18

Downloads

China China
4
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
107821
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
107822
Unknown Country Unknown Country
7

Files

File Size Format Downloads
Dorda_Yurydychnyi_dyskurs.pdf 272,93 kB Adobe PDF 215658

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.