Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65450
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Brand loyalty and fashion marketing: a case study of Romanian youth
Other Titles Лояльность к бренду и маркетинг моды: исследование на примере молодежи Румунии
Лояльність до бренда та маркетинг моди: дослідження на прикладі молоді Румунії
Authors Simionescu, M.
Strielkowski, W.
ORCID
Keywords brand loyalty
лояльність до бренду
лояльность к бренду
consumer preferences
споживчі переваги
потребительские предпочтения
fashion marketing
маркетинг моди
маркетинг моды
principal component analysis
аналіз основних компонент
анализ основных компонентов
consumer survey
опитування споживачів
опрос потребителей
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65450
Publisher Sumy State University
License
Citation Simionescu, M. Brand loyalty and fashion marketing: a case study of Romanian youth [Текст] = Лояльність до бренда та маркетинг моди: дослідження на прикладі молоді Румунії / M. Simionescu, W. Strielkowski // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 25-31. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-02.
Abstract Our paper tackles a novel issue of brand loyalty withing the realm of fashion marketing. Fashion marketing represent a very creative, innovative and rapidly growing field with the earnings randing in billions of dollars each year. We analyze the patterns and the choice of brands using the empirical analysis of the attitude and loyalty to a brand of a group of young Romanians aged between 18-30 years. Our sample includes 200 people who took part in the consumer survey. Our results show that the main determinants of selecting certain brands are reason and value as well as the social status. It appears that education has a negative outcome on brand loyalty and the higher personal income increases the probability of going for the brand.
Стаття стосується дослідження лояльності до бренда у сфері маркетингу моди. Маркетинг моди сьогодні є інноваційною та швидко зростаючою сферою з прибутками у кілька мільярдів доларів щороку. Автори аналізують особливості вибору брендів, використовуючи емпіричний аналіз щодо відношення та лояльності до них з боку групи молоді Румунії у віці 18-30 років. Вибірка включала 200 чоловік, які взяли участь в опитуванні. Результати дослідження показали, що основними факторами, що визначають вибір певного бренда є додаткова інформація про бренд, його цінність та соціальний статус людини. Виявилося, що освіта негативно впливає на лояльність до бренда, а вищі доходи особи підвищують імовірність того, що людина придбає брендований товар.
Статья касается исследования лояльности к бренду в сфере маркетинга моды. Маркетинг моды сегодня является инновационной и быстро растущей сферой с прибылью в несколько мильярдов долларов каждый год. Авторы анализируют особенности выбора брендов, используя эмпирический анализ касаемо отношения и лояльности к ним со стороны группы молодежи из Румунии возрастом 18-30 лет. Выборка включала 200 человек, которые приняли участие в опросе. Результаты исследования показали, что основными факторами, которые определяют выбор бренда, являются дополнительная информация о нем, его ценность и социальный статус человека. Оказалось, что образование негативно влияет на формирование лояльности к бренду, а более высокие доходы человека повышают вероятность того, что потребитель купит брендированный товар.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Austria Austria
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
120660246
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
378870
India India
10785899
Indonesia Indonesia
378872
Iran Iran
2
Ireland Ireland
1136608
Italy Italy
2
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Nepal Nepal
21571798
Netherlands Netherlands
16118
North Macedonia North Macedonia
1
Pakistan Pakistan
3
Philippines Philippines
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
21571799
Russia Russia
3
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Tunisia Tunisia
2
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
654892736
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
654892734
United States United States
-2045448927
Unknown Country Unknown Country
654892735
Vietnam Vietnam
96695

Downloads

Australia Australia
3
Austria Austria
2
China China
6
Colombia Colombia
1
Egypt Egypt
1
Germany Germany
1
India India
4353032
Indonesia Indonesia
4
Iran Iran
3
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
6
Netherlands Netherlands
1
North Macedonia North Macedonia
1
Pakistan Pakistan
2
Philippines Philippines
378869
Romania Romania
4353041
Russia Russia
4
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
86070
United Kingdom United Kingdom
64463
United States United States
16117
Unknown Country Unknown Country
76
Vietnam Vietnam
96696

Files

File Size Format Downloads
Simionescu_Strielkowski_MMI_2017_1.pdf 202,11 kB Adobe PDF 9348402

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.