Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65826
Title: Lexical Peculiarities of the English Written Educational Discourse
Other Titles: Лексические особенности англоязычного письменного образовательного дискурса
Лексичні особливості англомовного письмового освітнього дискурсу
Authors: Ємельянова, Олена Валеріанівна
Емельянова, Елена Валериановна
Yemelianova, Olena Valerianivna
Kozolup, I.
Keywords: discourse
English written educational discourse
lexical means
scientific text
academic writing
дискурс
англоязычный письменный образовательный дискурс
лексические средства
научный текст
академическое письмо
дискурс
англомовний письмовий освітній дискурс
лексичні засоби
науковий текст
академічне письмо
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Yemelianova, O.V. Lexical Peculiarities of the English Written Educational Discourse [Текст] / O.V. Yemelianova, I. Kozolup // Філологічні трактати. - 2017. - Т.9, №4. - С. 26-32.
Abstract: The article deals with lexical peculiarities of the English written educational discourse. It considers the notion „discourse‟, analyses specific features of the English written educational discourse and explains the importance of the educational discourse study as one of the types of institutional discourse. The research is focused on establishing key lexical means and peculiarities of the English written educational discourse.
В статье рассматриваются лексические особенности англоязычного письменного образовательного дискурса. Рассматривается понятие дискурса, анализируются особые характеристики англоязычного письменного образовательного дискурса, объясняется важность образовательного дискурса как одного из типов институционального. Исследование сосредоточено на выявлении ключевых лексических средств и особенностей англоязычного письменного образовательного дискурса.
У статті розглянуто лексичні особливості англомовного письмового освітнього дискурсу. Розглядається поняття дискурсу, аналізуються особливі характеристики англомовного письмового освітнього дискурсу, обґрунтовується важливість дослідження освітнього дискурсу як одного з типів інституційного. Дослідження зосереджено на виявленні ключових лексичних засобів та особливостей англомовного письмового освітнього дискурсу.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65826
Type: Article
Appears in Collections:Філологічні трактати

Views
Other7
Downloads
China1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Yemelyanova_Lexical_Peculiarities.pdf441.53 kBAdobe PDF1Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.