Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66068
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Creativity in practice in the context of applied management methods and tools
Other Titles Творчість в практиці в контексті прикладних методів та інструментів управління
Творчество в практике в контексте прикладных методов и инструментов управления
Authors Kosár, S.T.
Machová, R.
Šimonová, M.
ORCID
Keywords management
creativity
boosting creativity
agricultural sector
Slovakia
менеджмент
творчість
підвищення творчості
сільськогосподарський сектор
Словаччина
творчество
повышение творчества
сельскохозяйственный сектор
Словакия
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66068
Publisher Sumy State University
License
Citation Kosár, S.T. Creativity in practice in the context of applied management methods and tools [Текст] / S.T. Kosár, R. Machová, M. Šimonová // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 182-195.
Abstract Management as a discipline is a part of human civilization in many aspects of its nature, while managerial creativity as a basic source of business innovations gained an extraordinary importance in the 21st century. Utilization of economic and human resources is possible by increasing creativity and activating innovative potential of people. Creativity is the pillar of innovation that helps organizations to develop business strategies and contributes to strengthen market position of the organization, as well as differentiates it from others. The use of management tools is essential to improve the work process, ensure efficient performance of the company and succeed in problem solution. The article focuses on creative potential of employees and analysis of applied management methods and tools promoting creativity. No matter what area the company operates in, because the company mission is defined in creativity, innovation and the company’s ability to operate efficiently and flexibly. The company uses creativity to strengthen its position on the market and create competitive advantage. While demonstrating our research findings, we will summarize the characteristics of the company, as well as introduce our conclusion of the research.
Менеджмент як дисципліна є частиною людської цивілізації в багатьох аспектах її природи, а управлінська творчість як основне джерело бізнес-інновацій набуло виняткового значення в XXI столітті. Використання економічних і людських ресурсів можливе за рахунок збільшення творчості та активізації інноваційного потенціалу людей. Творчість – це стовп інновацій, який допомагає організаціям розробляти бізнес-стратегії та сприяє зміцненню ринкових позицій організації, а також відрізняє її від інших. Використання інструментів управління має важливе значення для поліпшення робочого процесу, забезпечення ефективної роботи компанії та успішного вирішення проблем. Стаття присвячена творчому потенціалу співробітників і аналізу застосовуваних методів та інструментів управління, які сприяють творчості. Незалежно від того, у якій сфері діє компанія, оскільки місія компанії визначається в креативності, інноваціях і здатності компанії працювати ефективно та гнучко. Компанія використовує креативність, щоб зміцнити свої позиції на ринку і створити конкурентні переваги. Показувши результати наших досліджень, ми узагальнимо характеристики компанії, а також представимо наші висновки з дослідження.
Менеджмент как дисциплина является частью человеческой цивилизации во многих аспектах ее природы, а управленческое творчество как основной источник бизнес-инноваций приобрело исключительное значение в XXI веке. Использование экономических и людских ресурсов возможно за счет увеличения творчества и активизации инновационного потенциала людей. Творчество – это столп инноваций, который помогает организациям разрабатывать бизнес-стратегии и способствует укреплению рыночных позиций организации, а также отличает ее от других. Использование инструментов управления имеет большое значение для улучшения рабочего процесса, обеспечения эффективной работы компании и успешного решения проблем. Статья посвящена творческому потенциалу сотрудников и анализу применяемых методов и инструментов управления, способствующих творчеству. Независимо от того, в какой области компания работает, поскольку миссия компании определяется в креативности, инновациях и способности компании работать эффективно и гибко. Компания использует креативность, чтобы укрепить свои позиции на рынке и создать конкурентные преимущества. Показывая результаты наших исследований, мы обобщим характеристики компании, а также представим наши вывод исследования.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Bulgaria Bulgaria
9610
Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
42
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
2286816
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
New Zealand New Zealand
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
102034516
United Arab Emirates United Arab Emirates
3202
United Kingdom United Kingdom
24179189
United States United States
563845724
Unknown Country Unknown Country
14
Vietnam Vietnam
51375441

Downloads

Canada Canada
1
Chile Chile
1
China China
16588491
Germany Germany
8997798
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Italy Italy
149468
Lithuania Lithuania
1
Namibia Namibia
1
New Zealand New Zealand
8997797
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
102034517
United Arab Emirates United Arab Emirates
3203
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
743734569
Unknown Country Unknown Country
21
Vietnam Vietnam
716367

Files

File Size Format Downloads
Kosar.pdf 464,36 kB Adobe PDF 881222240

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.