Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66163
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Information in marketing systems
Other Titles Информация в маркетинговых системах
Інформація в маркетингових системах
Authors Borysenko, Oleksii Andriiovych  
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Makarova, V.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-7466-9135
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords marketing systems
organizational and information systems
sets of system constraints
marketing information
relevant information
маркетингові системи
організаційно-інформаційні системи
множини обмежень систем
маркетингова інформація
актуальна інформація
маркетинговые системы
организационно-информационные системы
множества ограничений систем
маркетинговая информация
актуальная информация
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66163
Publisher Sumy State University
License
Citation Borysenko, O. Information in marketing systems [Текст] = Інформація в маркетингових системах / O. Borysenko, O. Teletov, V. Makarova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - C. 49-57. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-4
Abstract The article deals with the questions of conducting and evaluating the quantitative optimum set of system constraints in marketing organizational and information systems. It is shown that in each marketing system there is a certain ratio of entropy and received marketing information, the optimal number of bounded states of the system is determined in accordance with the conditional total number of permissible system states; the share of actual (topically-demanded) system information; the measure of the annual update of information in a system that corresponds to a specific quantitatively defined interval from the amount of system information.
У статті розглядаються питання щодо впровадження і оцінювання кількісно-оптимальної множини системних обмежень у маркетингових організаційно-інформаційних системах. Показано, що в кожній маркетинговій системі існує певне співвідношення ентропії і одержуваної маркетингової інформації. Визначені: оптимальна кількість обмежених станів системи відповідно до умовної загальної кількості дозволених системних станів; частка актуальної (злободенно-затребуваної) системної інформації; міра річного оновлення інформації в системі, що відповідає конкретному кількісно визначеному інтервалу від обсягу системної інформації.
В статье рассматриваются вопросы относительно внедрения и оценки количественно-оптимального множества системных ограничений в маркетинговых организационно-информационных системах. Показано, что в каждой системе маркетинга имеется определенное соотношение энтропии и получаемой маркетинговой информации. Определены: оптимальное количество ограниченных состояний системы относительно к условному общему количеству разрешённых состояний системы; доля актуальной (злободневно-затребованной) системной информации; мера годового обновления информации в системе, что отвечает конкретному количественно определенному интервалу от объема системной информации.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
173483409
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
1
France France
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
3696981
Latvia Latvia
69232
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
57
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
32093344
United Kingdom United Kingdom
9392547
United States United States
346966817
Unknown Country Unknown Country
32093343
Vietnam Vietnam
4859

Downloads

Germany Germany
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
96133036
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
18782664
Unknown Country Unknown Country
8
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Borysenko_Teletov.pdf 415,38 kB Adobe PDF 114915714

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.