Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66907
Title: Мотиваційна політика як фактор підвищення іміджу промислового підприємства в контексті управління людськими ресурсами
Other Titles: Мотивационная политика как фактор повышения имиджа промышленного предприятия в контексте управления человеческими ресурсами
Motivation policy as a factor of improving industrial enterprises in the context of management of humans by resources
Authors: Bilovodska, Olena Anatoliivna 
Kyrychenko, Tetiana Volodymyrivna
Savchenko, Olena Yuriivna
Keywords: мотивація
мотивация
motivation
людський потенціал
человеческий потенциал
human potential
персонал
personnel
види мотивації праці
виды мотивации труда
kinds of motivation of labor
імідж підприємства
имидж предприятия
image of the enterprise
промислове підприємство
промышленное предприятие
industrial enterprise
Issue Year: 2017
Publisher: Мукачівський державний університет
Citation: Біловодська, О.А. Мотиваційна політика як фактор підвищення іміджу промислового підприємства в контексті управління людськими ресурсами [Текст] / О.А. Біловодська, Т.В. Кириченко, О.Ю. Савченко // Економіка і суспільство. – 2017. – № 12. – С. 181-184.
Abstract: У статті проведено аналіз сутності понять «мотивація» та «імідж». Розглянуто основні різновиди мотивації персоналу та іміджу підприємства в системі управління трудовим потенціалом підприємства. Виявлено, що ефективним способом управління персоналом є мотивація трудової діяльності. При цьому мотиваційна по- літика є фактором підвищення іміджу підприємства, адже високо мотивований персонал є додатковим фак- тором рекламування та просування підприємства.
В статье проведен анализ сущности понятий «мотивация» и «имидж». Рассмотрены основные разновидности мотивации персонала и имиджа предприятия в системе управления трудовым потенциалом предприятия. Выявлено, что эффективным способом управления персоналом является мотивация трудовой деятельности. При этом мотивационная политика является фактором повышения имиджа предприятия, ведь высокомотивированный персонал является дополнительным фактором рекламы и продвижения предприятия.
The article analyzes the essence of the concepts of “motivation” and “image”. The main types of motivation of personnel and image of the enterprise in the system of management of labor potential of the enterprise are considered. It is revealed that effective way of personnel management is motivation of labor activity. At the same time, the motivational policy is a factor in improving the image of the enterprise, because highly motivated personnel is an additional factor for advertising and promotion of the enterprise.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66907
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other13
Germany1
Ukraine1
United States4
Downloads
Other11
China2
Germany1
France2
United Kingdom1
Russia1
Ukraine1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Bilovodska_Kyrychenko_Savchenko.pdfосновна стаття119.31 kBAdobe PDF19Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.