Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68158
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Index of protection of the interests of consumers of the financial services market
Other Titles Индекс защиты интересов потребителей рынка финансовых услуг
Індекс захисту інтересів споживачів ринку фінансових послуг
Authors Alikariev, O.
Poliakh, S.
ORCID
Keywords фінансова грамотність
финансовая грамотность
financial literacy
фінансовий захист споживачів
финансовая защита потребителей
financial consumer protection
індекс безпеки споживачів ринку фінансових послуг.
индекс безопасности клиентов рынка финансовых услуг.
index of the safity of customers of the finacial services market.
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68158
Publisher Sumy State Univesity
License
Citation Mačaitytė, I., Virbašiūtė, G. (2018). Volkswagen Emission Scandal and Corporate Social Responsibility – A Case Study. Business Ethics and Leadership, 2(1), 6-13. Doi: 10.21272/bel.2(1).6-13.2018
Abstract Світова практика показує, що активна діяльність міжнародних організацій у напрямку вдосконалення системи захисту прав споживачів фінансових послуг дає перші позитивні результати після кризи 2008-2009 років. Проте теоретична база, оголошена міжнародними організаціями, не завжди співпадає з реальним станом подій у країнах з різним рівнем економічного та соціального розвитку.
Мировая практика показывает, что активная деятельность международных организаций в направлении совершенствования системы защиты прав потребителей финансовых услуг дает первые положительные результаты после кризиса 2008-2009 годов. Однако теоретическая основа, заявленная международными организациями, не всегда совпадает с фактическим состоянием событий в странах с разным уровнем экономического и социального развития.
The world practice shows that active activity of international organizations in the direction of improving the system of protection of the rights of consumers of financial services gives first positive results after the crisis of 2008-2009. However, the theoretical basis, declared by international organizations, does not always coincide with the actual state of events in countries with different levels of economic and social development.
Appears in Collections: Business Ethics and Leadership (BEL)

Views

Algeria Algeria
1
Armenia Armenia
1324434880
Australia Australia
1
China China
635
Germany Germany
656515
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
23583725
India India
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
396266133
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
656518
Philippines Philippines
5694903
Portugal Portugal
5728
Rwanda Rwanda
158638
Singapore Singapore
-1583655149
South Africa South Africa
1250156072
Tanzania Tanzania
1
Ukraine Ukraine
1324434881
United Kingdom United Kingdom
32233
United States United States
1127656996
Unknown Country Unknown Country
1324434879
Vietnam Vietnam
16536

Downloads

Armenia Armenia
1
Australia Australia
60420
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
1355747157
Ghana Ghana
1
India India
180661
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
656517
Morocco Morocco
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
South Africa South Africa
1250156071
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
5694901
Ukraine Ukraine
-1583655148
United Kingdom United Kingdom
1250156070
United States United States
899566836
Unknown Country Unknown Country
49
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
35

Files

File Size Format Downloads
Alikariev_Index_of_protection.pdf 1,51 MB Adobe PDF -1116403710

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.