Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68349
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетинговий підхід до формування іміджу країни: основні детермінанти впливу та драйвери покращення макроекономічної стабільності |
Authors |
Liulov, Oleksii Valentynovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
імідж країни конкурентоспроможність когнітивна компонента афективна компонента имидж страны конкурентоспособность когнитивная компонента аффективная компонента country’s image competitiveness cognitive component affective component |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68349 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Люльов, О.В. Маркетинговий підхід до формування іміджу країни:основні детермінанти впливу та драйвери покращення макроекономічної стабільності [Текст] / О.В. Люльов // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №2. - С. 47-56. - DOI: 10.21272/1817-9215.2017.2-07. |
Abstract |
Формування позитивного іміджу України є одним з пріоритетних завдань
реалізації Європейського вектору розвитку країни. У статті проведено
теоретичний аналіз наукових підходів, що стосуються визначення поняття «імідж
країни», що нині існують у науковій літературі. Автор виділяє економічний,
стратегічний, глобалізаційний, маркетинговий, політичний, дипломатичний,
соціологічно-психологічний, інформаційний погляди до дослідження іміджу країни. З
метою найбільш повного розкриття сутності «імідж країни» автором наводяться
основні характеристиками даного поняття: складність, багатовимірність,
відносність та динамічність. Пропонується власне розуміння досліджуваного
поняття «імідж країни», заснованого на проаналізованому матеріалі. Робиться
висновок, що останні зміни в функціонування ЄС обумовлюють необхідність
включення до основних факторів та чинників формування позитивного іміджу
параметрів, що характеризують макроекономічну стабільність, як у її
внутрішнього так і зовнішнього прояві. Запропоновано модель іміджу країни, що
дозволяє сформувати комплексну інформаційну базу розробки науково-методичного
підходу до інтегральної оцінки іміджу країни, з урахуванням відмінності інтересів
всіх груп учасників його формування. One of the foreground tasks to realize European vector of country’s development is to form positive image of Ukraine. The article demonstrates theoretical analysis of scientific approaches, related to determination of the concept “country’s image”, which may be seen in scientific literature. Author distinguishes economic, strategic, marketing, globalized, political, diplomatic, social and psychological, informational views regarding study of the country’s image. In order to find the most appropriate essence of the concept “country’s image”, author finds its main feature: complexity, multidimensionality, relativity and dynamic nature. Based on the analyzed material, own vision of the concept “country’s image” is proposed. It is concluded that recent changes in the EU functioning lead to the necessity to include parameters, which characterize macroeconomic stability both in its internal and external aspects, to main factors for positive image formation. A model of the country’s image, which lets to form a complex informational base to investigate scientific and methodic approach to the country’s image integral assessment, taking into account differences between all participants’ interests of its formation, is proposed |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка |
Views
Australia
1
China
1
Germany
1304
Greece
1
Ireland
7833
Lithuania
1
Seychelles
1
Singapore
1
Switzerland
1
Ukraine
2541694
United Kingdom
3297186
United States
18565626
Unknown Country
275201
Downloads
Denmark
37438
Finland
22636
France
116693
Germany
12442398
Gibraltar
1
Ireland
1
Italy
195946
Lithuania
1
Netherlands
12442396
Poland
37436
Portugal
1
Slovakia
18565626
South Korea
1
Ukraine
18565627
United Kingdom
6319173
United States
18565625
Unknown Country
43
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liulov_konkurentospromozhnist.pdf | 574,39 kB | Adobe PDF | 87311042 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.