Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68579
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості роботи по формуванню фонетичних умінь і навичок на різних етапах
Authors Панченко, В.Б.
ORCID
Keywords навчання іноземних мов
обучение иностранному языку
foreign language teaching
формування мовних навичок
формирование речевых навыков
language skills forming
фонетична компетенція
фонетическая компетенция
phonetic competence
фонетичні навички
фонетические навыки
phonetic competence
постановка вимови
постановка произношения
pronunciation teaching
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68579
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Панченко, В.Б. Особливості роботи по формуванню фонетичних умінь і навичок на різних етапах [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / В.Б. Панченко; наук. керівник Н.А. Приходько. - Суми: СумДУ, 2018. - 23 с.
Abstract Для успішної комунікації іноземною мовою необхідно мати добре сформовані фонетичні навички. Розвиток фонетичних навичок включає в себе розвиток мовного слуху, оволодіння засобами звукової виразності мовлення (наголос, тон мови, тембр і сила голосу, темп, інтонація), навчання правильній вимові звуків. При постановці правильної вимови необхідно не лише знати і розуміти теоретичні основи фонетики, а й застосовувати отримані знання на практиці, закріплювати отримані навички при відпрацюванні фонетичних вправ. Бакалаврська робота розкриває поняття і сутність фонетичних навичок, висвітлює фактори, які впливають на успішність формування фонетичних умінь і навичок, а також описує ті види діяльності, які викладач може використовувати на різних етапах навчання іноземних мов.
In order to communicate efficiently using a foreign language one needs to have well-developed phonetic skills. Developing phonetic skills includes speech hearing, mastering the means of sound expressivity of speech (stress, tone of speech, voice timbre and power, tempo, intonation), teaching the correct pronunciation of sounds. Forming correct pronunciation not only requires the learner to know and understand the theoretical basis of phonetics, but also to apply the obtained knowledge in practice and master the acquired skills with the help of phonetic exercises. The following bachelor's thesis deals with the concept and essence of phonetic skills, highlighting the factors that affect the success of phonetic competence and skills development, as well as describing the types of activities that can be used at different stages of foreign language teaching.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
73919
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
5584819
Ukraine Ukraine
2017151
United Kingdom United Kingdom
1010001
United States United States
11169639
Unknown Country Unknown Country
2017149

Downloads

Australia Australia
1
Czechia Czechia
147838
Finland Finland
147836
France France
5584820
Germany Germany
21872690
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
21872684
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
5584817
Romania Romania
936
Russia Russia
17275
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
21872689
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
21872683
Unknown Country Unknown Country
21872691

Files

File Size Format Downloads
Panchenko_bak_rob.pdf 253,14 kB Adobe PDF 120846970

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.