Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68712
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Проблеми викладання економічних дисциплін у ВНЗ України
Other Titles Проблемы преподавания экономических дисциплин в вузах Украины
Problems of Teaching Courses in Economics at Ukrainian HEIs
Authors Медведєв, І.А.
Shovkoplias, Oksana Anatoliivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4596-2524
Keywords державна освітня політика
дистанційна освіта
економічна дисципліна
змішане навчання
інноваційна освітня технологія
інформаційна система
навчальний контент
технологія електронного навчання
государственная образовательная политика
дистанционное образование
инновационная образовательная технология
информационная система
смешанное обучение
учебный контент
технология электронного обучения
экономическая дисциплина
blended learning
courses in Economics
distance education
e-learning technologies
innovative educational technology
information system
learning content
state educational policy
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68712
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Медведєв, І.А. Проблеми викладання економічних дисциплін у ВНЗ України [Текст] / І.А. Медведєв, О.А. Шовкопляс // Механізм регулювання економіки. - 2017. - № 4. - С. 82-91.
Abstract У роботі розглядаються актуальні питання модернізації системи вищої освіти в України в аспекті формування релевантних компетенцій майбутніх фахівців з економіки. Як у сучасних умовах, так і протягом усієї історії інституту вищої освіти вона залишається під впливом держави. Підготовка фахівців з економіки займає важливе місце у формуванні сучасної державної освітньої політики в Україні. Автори пропонують вирішення питання підвищення рівня вмотивованості студентів до вивчення економічних дисциплін шляхом впровадження в навчальний процес інноваційних освітніх технологій. Значна увага приділяється моделі організації змішаного навчання як ефективному механізму активізації підготовки фахівців з економічних дисциплін. Визначені основні переваги та проблеми впровадження електронного навчання. Стаття може бути корисною для педагогів-практиків, державних службовців, учених, магістрантів усіх форм навчання.
В работе рассматриваются актуальные вопросы модернизации системы высшего образования в Украине в аспекте формирования релевантных компетенций будущих специалистов по экономике. Как в современных условиях, так и на протяжении всей истории института высшего образования, оно остается под влиянием государства. Подготовка экономистов занимает важное место в формировании современной государственной образовательной политики в Украине. Авторы предлагают решение вопроса повышения уровня мотивированности студентов к изучению экономических дисциплин путем внедрения в учебный процесс инновационных образовательных технологий. Значительное внимание уделяется модели организации смешанного обучения как эффективному механизму активизации подготовки специалистов по экономическим дисциплинам. Определены основные преимущества и проблемы внедрения электронного обучения. Статья может быть полезной педагогам-практикам, государственным служащим, ученым, магистрантам всех форм обучения.
The paper explores the challenges of higher education modernization in Ukraine in the context of gaining relevant competences by the students of economics. Current changes, as well as all the previous ones, are launched under the state guidance. Teaching business and economics students is crucial for modern state educational policy in the country. The authors suggest ways to enhance students’ motivation for learning economics through implementing innovative educational technologies. They focus much attention on blended learning as an effective tool. Main advantages and problems of elearning are considered. The article can be useful for teachers, educational officials, scientists, postgraduates, etc.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Greece Greece
1
Ireland Ireland
1442
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
450157
Ukraine Ukraine
86226
United Kingdom United Kingdom
43203
United States United States
900312
Unknown Country Unknown Country
86225

Downloads

Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
233056
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1567568
Unknown Country Unknown Country
7

Files

File Size Format Downloads
Medvediev_problemy_vykladannia.pdf 460,24 kB Adobe PDF 1800633

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.