Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68744
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing innovation activity of urban public transport: results of the empirical study
Other Titles Інновації в маркетингу послуг міського громадського транспорту: результати емпіричного дослідження
Authors Borysova, T.
Monastyrskyi, G.
ORCID
Keywords маркетинг
міський громадський транспорт
тариф
потреба
споживач
маркетингові інновації
ринок
городской общественный транспорт
потребность
потребитель
маркетинговые инновации
рынок
marketing
urban public transport
tariff
need
consumer
marketing innovation
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68744
Publisher Sumy State University
License
Citation Borysova, T., Monastyrskyi, G. (2018). Marketing innovation activity of urban public transport: results of the empirical study. Marketing and Management of Innovations, 3, 229-240. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-20
Abstract Метою дослідження є виявлення напрямків удосконалення процесу управління маркетинговими інноваціями надавачів послуг міського громадського транспорту обласних центрів України. Поставлена мета зумовила необхідність розв’язання таких завдань: виявити ступінь маркетингової орієнтації надавачів послуг міського громадського транспорту обласних центрів України; виявити проблеми та окреслити інноваційні напрями покращення процесу управління маркетинговою діяльністю суб’єктів вітчизняної мережі міських громадських перевезень. Методом дослідження було письмове опитування респондентів. Встановлено фрагментарне використання управління маркетинговою діяльністю та задовільний рівень клієнтоорієнтованості надавачів послуг міського громадського транспорту, недостатню поінформованість структурних підрозділів з питань транспорту стосовно операційної діяльності надавачів транспортних послуг, відсутність контролю за якістю транспортних послуг у більшості міст України. Обґрунтовано доцільність посилення співпраці муніципальних органів та приватних перевізників щодо спільної стратегічної маркетингової діяльності, підвищення екологічності послуг, створення єдиної інформаційної системи. Запропоновано такі напрями покращення процесу управління маркетинговою інноваційною діяльністю надавачів послуг міського громадського транспорту міст обласного значення України, як підвищення поінформованості пасажирів, посилення контролю міських рад за якістю надаваних послуг, проведення опитувань пасажирів з метою дослідження рівня якості послуг, подієвий маркетинг, підвищення лояльності клієнтів до екологічного транспорту через посилення комунікаційної політики, впровадження єдиного квитка на декілька видів транспорту, залучення споживачів до процесу формування маршрутів та тарифоутворення.
The problem of finding efficient models of managing the innovation activities of urban public transport providers is relevant in the recognition of innovation as the main principle of the strategy of economic and social development of Ukraine. The purpose of the study is to identify the ways to improve the marketing innovation management process of urban public transport service providers in the regional centers of Ukraine. The purpose has determined the need to solve such problems as to identify the degree of marketing orientation of urban public transport providers of the regional centers of Ukraine; identify problems and outline ways to improve the management of marketing activities of subjects of the national network of the urban public transportation. In January-March 2018, the authors initiated a study on the current state of urban public transport in regional Ukrainian cities. Following this, the requests for public information were submitted in accordance with the Law of Ukraine "On Access to Public Information" to all city councils of Ukraine's regions except temporarily occupied territories. The article analyses the quantitative and qualitative state of the fleet of vehicles, the requirements and the state of their observance by carriers, the level of fares, and the state of information provision of passengers of urban public transport in the regional cities in Ukraine. Empirical data obtained in the course of the study confirmed the appropriateness of the development of customer orientation of urban public transport service providers in terms of improving the quality of the fleet of vehicles (increase of the share of ecological transport and renewal of the fleet of vehicles); strengthening the control of city councils for the quality of services provided by carriers; intensification of cooperation of the city councils with representatives of the civil society within the framework of the Law of Ukraine "On Access to Public Information"; increase in the number of smart stops.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Austria Austria
456433754
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
100121
China China
216136
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
1
Ecuador Ecuador
51566
Ethiopia Ethiopia
70718007
Finland Finland
1
France France
62226
Germany Germany
126805
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
625765
India India
625742
Indonesia Indonesia
69373
Iran Iran
1
Ireland Ireland
456433753
Israel Israel
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
70718011
Malaysia Malaysia
70718013
Mozambique Mozambique
1
Netherlands Netherlands
181862
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
131119
Poland Poland
70718016
Portugal Portugal
1
Romania Romania
35767
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
95421
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
456433766
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
4693592
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
120610
Ukraine Ukraine
165869
United Kingdom United Kingdom
73509
United States United States
684793526
Unknown Country Unknown Country
171562
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
141059

Downloads

Algeria Algeria
1
China China
146357
France France
1
Germany Germany
456433749
India India
70718010
Indonesia Indonesia
1519714811
Iran Iran
1
Iraq Iraq
625755
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
70718014
Netherlands Netherlands
199791
Nigeria Nigeria
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
456433762
Taiwan Taiwan
93740
Tanzania Tanzania
125381
Ukraine Ukraine
1660037919
United Kingdom United Kingdom
847207513
United States United States
-1950312313
Unknown Country Unknown Country
458962757
Vietnam Vietnam
1175896783
Yemen Yemen
1
Zambia Zambia
1

Files

File Size Format Downloads
Borysova_marketing_innovation.pdf 572,15 kB Adobe PDF 472034743

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.