Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69200
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Design and Analysis of Connecting Tie Rod Assembly for Automotive Application
Other Titles Конструкція та аналіз вузлів з'єднувальних тяг для застосування в автомобілебудуванні
Authors Aravindaraj, E.
Natrayan, L.
Santhosh, M.S.
Kumar, M.S.
ORCID
Keywords thru-hole
clamp structure
front axle
ANSYS
deformation
монтажний отвір
затискний пристрій
передня вісь
деформація
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69200
Publisher Sumy State University
License
Citation Design and Analysis of Connecting Tie Rod Assembly for Automotive Application [Текст] / E. Aravindaraj, L. Natrayan, M.S. Santhosh, M.S. Kumar // Журнал інженерних наук. - 2018. - Т. 5, № 2. - С. D15-D20. - DOI: 10.21272/jes.2018.5(2).d3.
Abstract The tie rod end is one of the most elementary parts of a steering mechanism, which has direct and crucial importance in terms of driving safety. The tie rod end is used to ensure that the wheels are aligned. It provides the adjustment for the wheel to align and keeps the tires free from wearing out on the inner as well as outer edges. Hence the functioning of the tie rod is crucial for steering as well as suspension performance of the vehicle. Today’s world is competitive. Market demands the advanced technology at a lower price. This reflects in making the technology cheaper. Hence every industry determined for the cost-effective product at a lower price and within minimum period for ‘time to market. This puts a lot of pressure on engineers to consistently strive to design the more effective products at the lower price. The work is focused on the functioning of the tie rod. Generally, tractor connecting tie rod gets failed due to the overload applications. This paper focuses on modifying the old tie rod design and material. Finally, analysis the load causes of existing and modified design using ANSYS software. This modelling approach, the stress variations and deformation characteristics of each component are investigated for high operational loading conditions.
Кінцева тяга є однією з найпростіших частин рульового механізму, що має безпосереднє і найважливіше значення з точки зору безпеки руху. Кінцевий штифт використовується для того, щоб колеса були вирівняні. Ця стаття зосереджена на модифікацію традиційної конструкції тяги. Наведено аналіз причин завантаження існуючої та модифікованої конструкцій за допомогою програмного забезпечення ANSYS. Цей підхід грунтується на дослідженні навантажень і деформацій кожного компонента для високих експлуатаційних умов навантаження.
Appears in Collections: Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук

Views

Brazil Brazil
1
China China
313360584
Egypt Egypt
1
France France
68536173
Germany Germany
1160140
Greece Greece
1
India India
-1379339919
Indonesia Indonesia
367439319
Iran Iran
1
Ireland Ireland
17279063
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
3073200
Singapore Singapore
36
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
-689669958
Turkey Turkey
203129
Ukraine Ukraine
772868240
United Kingdom United Kingdom
1601469239
United States United States
-1379339916
Unknown Country Unknown Country
772868239
Vietnam Vietnam
117185

Downloads

Brazil Brazil
1
China China
-689669959
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
156696406
India India
-1379339918
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Iraq Iraq
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
South Korea South Korea
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
127714
United Kingdom United Kingdom
734877665
United States United States
470024762
Unknown Country Unknown Country
15
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
JES_2018_02_D15-D20.pdf 334,29 kB Adobe PDF -707283305

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.