Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70525
Title: Strategies of Introducing the Individual Learning Style in the Development of the English Language Lexical Competence of Pupils
Other Titles: Стратегії та прийоми втілення індивідуального стилю навчання ВАК в рамках розвитку англомовної лексичної компетенції учнів
Authors: Yehorova, Olesia Ivanivna
Bila, O.
Keywords: індивідуальний стиль навчання
индивидуальный стиль обучения
individual learning style
канали сенсорного сприйняття
каналы сенсорного восприятия
sensory modalities
тип учня
тип учащегося
learning type
лексична компетенція
лексическая компетенция
lexical competence
Issue Year: 2018
Publisher: ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”
Citation: Yehorova, О. Strategies of Introducing the Individual Learning Style in the Development of the English Language Lexical Competence of Pupils [Текст] / О. Yehorova, O. Bila // Освітній простір України: Науковий журнал ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника". - 2018 р. - Вип. 12. - С. 208-214. -DOI: 10.15330/esu. 12.208-214.
Abstract: Стаття фокусує увагу на особливостях стилю навчання ВАК як однієї з моделей індивідуально-орієнтованої освіти. Враховуючи потребу застосування нового інноваційного підходу в освітній сфері України, стаття висвітлює переваги втілення індивідуальної моделі ВАК під час аудиторної роботи та надає детальний аналіз трьох типів учнів, що виокремлюються у межах запропонованої моделі - аудіалів, візуалів та кінестетів.
Статья фокусируется на особенностях стиля обучения ВАК как одной из моделей индивидуально-ориентированного образования. Учитывая потребность использования новых инновационных подходов к образованию в Украине, статья освещает преимущества внедрения индивидуальной модели ВАК во время аудиторной работы и представляет детальный анализ трех типов обучающихся в рамках предлагаемой модели - аудиалов, визуалов и кинестетов.
The article focuses on the issue of individual learning styles according to the VAK-model within the student-centered approach in education. Considering the necessity of introducing innovative education approaches into Ukrainian educational sphere, the paper highlights the advantages of implementing the VAK-model and deals with a detailed analysis of the learning types distinguished within this model (visual, auditory, and kinesthetic groups of learners).
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70525
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ІФСК)

Views
Other6
Downloads
Other1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Yehorova_Bila_VAK.pdfстаття135.4 kBAdobe PDF1Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.