Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73093
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціолінгвістичні аспекти мови кавових брендів
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords кава
кофе
coffee
бренди кави
кофейный бренд
coffee brand
соціокультурний феномен
социокультурный феномен
socio-cultural phenomenon
елементи мови бренду
элементи языка бренда
brand language elements
вербальні маркери
вербальные маркеры
verbal markers
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73093
Publisher Міжнародний гуманітарний університет
License
Citation Ущаповська, І.В. Соціолінгвістичні аспекти мови кавових брендів / І.В. Ущаповська // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. – 2017. – № 30, Т. 2. – С. 55-57.
Abstract Мова проникає в соціальне життя, тому його елементи є невід'ємною частиною способу вживання мови. Отже, мова, якою кавові бренди спілкуються з цільовою аудиторією, зумовлена соціальною та економічною значущістю брендів та соціокультурною природою кави зокрема. Кавові бренди апелюють до слів та фраз, простору, освітленню, ароматам і звукам для створення емоційного впливу. У такий спосіб формуються мова брендів кави в суспільстві, до якого ці бренди належать.
Язык проникает в социальную жизнь, поэтому его елементы составляют неотъемлемую часть способа употребленя языка. Следовательно, язык, на котором кофейные бренды общаются с целевой аудиторией, обусловлен социальной и экономической значимостью брендов и социокультурной природой кофе в частности. Кофейные бренды аппелируют к словам и фразам, пространству, освещению, ароматам и звукам для создания эмоционального воздействия. Таким образом создается язык кофейных брендов в обществе, в котором эти бренды существуют.
Just as language use pervades social life, the elements of social life constitute an intrinsic part of the way language is used. Thus, the language coffee brands communicate with the target audience is presupposed by the brands’ social and economic significance and by the coffee’s social and cultural nature in particular. Coffee brands appeal words and phrases, spaces, lighting, aroma, and sound to arouse emotions. This is the ways in which coffee brands’ language is developed within the society the brands exist.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Czechia Czechia
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
5011
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
35089
United Kingdom United Kingdom
17843
United States United States
67980
Unknown Country Unknown Country
13

Downloads

Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
67980
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
67980
Unknown Country Unknown Country
8

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_coffee_brand.pdf 162,79 kB Adobe PDF 135972

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.