Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74465
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Digital-реклама як жанр: етичні параметри реалізації
Other Titles Digital advertising as a genre: ethical parameters of implementation
Authors Досенко, А.
ORCID
Keywords Digital-реклама
Digital-жанри
етика реклами
інтернет-простір
комунікація
digital advertising
digital genres
Internet space
communication
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74465
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Досенко, А. Digital-реклама як жанр: етичні параметри реалізації [Текст] / А. Досенко // Образ. - 2019. - Вип. 1 (30). - С. 52-60. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.1(30)-52-60.
Abstract Реклама з потужними цифровими можливостями сьогодні посідає чільне місце серед тем дослідження у соціальних комунікаціях, а отже й погляди на неї далеко неоднозначні. Усе ж однією із великих проблем є застосування етичних базисів у Digital-рекламі. Мета статті полягає у вивченні Digital-реклами як концептуального явища та етичних принципів її використання в українському інтернет-просторі. Такий вид комунікації, як Digital-реклама спроможний здійснювати одночасно не лише подачу самого тексту рекламного звернення, але й інтерактивну візуалізацію впроваджуваного якісного динамічного об’єкта, що міститься уже у форматі цифрового контенту на інформаційному носієві кожного юзера. Digital-реклама розглядається як окремий жанр мережі, вона перетворюється у самостійну форму комунікації, у якій проблему становить вивчення етичних аспектів її впро- вадження.
Nowadays, advertising with its powerful digital opportunities is among urgent research topics in social communication, and, therefore, viewpoints on it are more than ambiguous. Still, one of the urgent issues is the use of ethical basis in digital advertising. The article aim is to study digital advertising as a conceptual phenomenon and ethical principles of its application in Ukrainian Internet space. Such type of communication as digital advertising is able to represent simultaneously not only the text of an advertising message, but also the interactive visualization of an implemented high-quality dynamic object, which is already in digital format on an information carrier of each user. Digital advertising is considered as a separate Internet genre, it is transforming into an independent form of communication, which ethical aspects of implementation is a research issue.
Appears in Collections: Образ

Views

Germany Germany
29608617
Greece Greece
11957
Ireland Ireland
29608616
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1558
Singapore Singapore
744336589
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
430383893
United Kingdom United Kingdom
185570330
United States United States
1510521798
Unknown Country Unknown Country
1510521794
Vietnam Vietnam
11952

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
France France
1745659
Germany Germany
35855
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1097069
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
860767272
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
430383892
Unknown Country Unknown Country
1510521795
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Dosenko_52_60.pdf 508,87 kB Adobe PDF -1490415744

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.