Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75871
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Використання моделі “змішаного навчання” під час викладання іноземної мови у немовному вузі
Authors Чепурних, Г.К.
Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna  
Turchyna, Tamara Vasylivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6532-4108
Keywords змішане навчання
дістанційна освіта
сучасні методі навчання
смешанное обучение
электронное обучение
онлайн обучение
элементы дистанционного обучения
современные методы обучения
blended learning
e-learning
online learning
elements of distance learning
modern teaching methods
distance learning technologies
teaching methods
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75871
Publisher Видавничий дім "Гельветика"
License
Citation Чепурних, Г.К. Використання моделі “змішаного навчання” під час викладання іноземної мови у немовному вузі [Текст] / Г.К. Чепурних, Д.О. Медведовська, Т.В. Турчина // Молодий вчений. – Спецвипуск “Інноваційні технології у контексті іншомовної підготовки фахівця”. - Херсон: Видавничий дім "Гельветика", 2019. - Вип. 5.1(69.1). – С. 223-227.
Abstract У статті розглядаються основні моделі “змішаного навчання ” в системі викладання іноземних мов у вузі, де іноземна мова не являється спеціалізацією. Надаються різні трактування змішаного навчання. Визначаються завдання й переваги змішаного навчання в навчальному процесі ВНЗ. Зазначається актуальність проблеми використання технології змішаного навчання у сучасному українському вищому навчальному закладі. Наголошується, що змішане навчання є пріоритетною формою навчання у сучасних навчальних умовах.
В статье рассматриваются основные модели "смешанного обучения" в системе преподавания иностранных языков в вузе, где иностранный язык не является специализацией. Предоставляются различные трактовки смешанного обучения. Определяются задачи и преимущества смешанного обучения в учебном процессе вуза. Отмечается актуальность проблемы использования технологии смешанного обучения в современном украинском вузе. Отмечается, что смешанное обучение является приоритетной формой обучения в современных учебных условиях.
The article discusses the main models of "blended learning" in the system of teaching foreign languages ​​in high school, where a foreign language is not a specialization. Various interpretations of blended learning are provided. The objectives and benefits of blended learning in the educational process of the university are determined. The urgency of the problem of using blended learning technology in a modern Ukrainian university is noted. It is noted that blended learning is a priority form of learning in modern learning environments.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
France France
1
Germany Germany
-1727171521
Greece Greece
1325
Ireland Ireland
33049584
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Poland Poland
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
116178679
United Kingdom United Kingdom
-1244289585
United States United States
-1727171517
Unknown Country Unknown Country
116178676

Downloads

Austria Austria
116178673
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
2021338232
Croatia Croatia
1
Estonia Estonia
2753490
Finland Finland
1007585
France France
1
Germany Germany
928423153
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Poland Poland
4033698
Russia Russia
928423149
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
-138257055
United Kingdom United Kingdom
33049577
United States United States
-1727171518
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Chepurnykh_e-learning.pdf 323,93 kB Adobe PDF -2125188299

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.