Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комунікативні стратегії і тактики персоналізації публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення одягу
Authors Кокоза, Г.А.
ORCID
Keywords стратегія
публіцистичний дискурс
ідентифікація
стратегия
публицистический дискурс
идентификация
strategies
personalization newspaper discourse
identification
Type Article
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Кокоза, Г.А. Комунікативні стратегії і тактики персоналізації публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення одягу [Текст] / Г.А. Кокоза // Філологічні трактати. - 2010. - Т.2, №1. - С. 40-44.
Abstract В статті розглядаються комунікативні стратегії і тактики персоналізації публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення одягу. Розглянуті стратегії сприяють встановленню інклюзивних кооперативних відносин між адресантом та адресатом шляхом презентації особи – суб’єкта публіцистичного повідомлення не абстрактним об’єктом, а представником певної соціальної групи (вікової, національної, професійної), що спричиняє ідентифікацію з адресатом. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896
В данной статье рассматриваются коммуникативные стратегии и тактики персонализации публицистического дискурса языковыми номинациями одежды. Выделенные стратегии сопутствуют формированию инклюзивных, кооперативных отношений между адресантом и адресатом, поскольку презентуют особу – субъекта публицистического сообщения, не абстрактным объектом, а представителем определенной социальной группы (возрастной, национальной, профессиональной), что идентифицирует адресата. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896
The article aims at outlining communicative strategies and tactics of personalization of the newspaper discourse via the means of the lexemes of clothes nominations. The identified strategies facilitate the formation of inclusive, cooperate relations between the addresser and addressee by presenting a persona, who is the subjectmatter of the discourse fragment, as a member of a certain social group (age, nationality, social status, profession) targeted to propel feelings of solidarity and affiliation between her and addressee. Conformity to social expectations evokes positive feelings of the general public towards a famous persona and therefore serves to enhance her positive image (strategy of the positive image creation of a public person), while the frustration of the social code of conduct contributes to the destruction of the positive image. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Canada Canada
2
China China
1
France France
29476371
Germany Germany
14847953
Greece Greece
1
Iceland Iceland
1
Ireland Ireland
8697872
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
47
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
1145403869
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
191047856
United States United States
-358348679
Unknown Country Unknown Country
382071530

Downloads

China China
9
Germany Germany
191047853
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
4
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
1145403866
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-358348678
Unknown Country Unknown Country
160

Files

File Size Format Downloads
8.pdf 65,33 kB Adobe PDF 978103222

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.