Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100106
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Assuring Educational Quality in Emergencies: Teaching Esp to Master’s Students on CANVAS LMS
Other Titles Забезпечення якості освіти в надзвичайних ситуаціях: викладання англійської для професійних цілей (ESP) студентам магістратури на платформі CANVAS LMS
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
Rumiantseva, O.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords англійська мова за професійним спрямуванням (ESP)
CanvasLMS
дистанційне навчання в умовах надзвичайної ситуації
студенти магістратури
цифрове навчання
змішане навчання
перевернутий клас
Україна
онлайн-педагогіка
вища освіта
English for Specific Purposes (ESP)
Canvas LMS
emergency remote teaching
graduate students
digital instruction
blended learning
flipped classroom
Ukraine
online pedagogy
higher education
Type Article
Date of Issue 2025
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100106
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International
Citation Liashenko I., Rumiantseva O. (2025). Assuring Educational Quality in Emergencies: Teaching Esp to Master’s Students on CANVAS LMS. Philological treatises, 17(1), 98-103. https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2025.17(1)-9
Abstract У цьому дослідженні розглядається впровадження системи управління навчанням Canvas (LMS) для викладання англійської мови за професійним спрямуванням (ESP) студентам магістратури в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема під час пандемії COVID-19 та повномасштабної війни в Україні. У роботі проаналізовано переваги та обмеження асинхронного цифрового навчання, зосереджуючись на залученості користувачів, доступності та педагогічній якості. На основі аналізу кількох ESP-курсів у різних галузях —фізіотерапія, спортивний коучинг і право —дослідження демонструє, що платформа Canvas є ефективним інструментом, який підтримує гнучке, орієнтоване на потреби навчання. Попри її переваги, зокрема інтерактивні інструменти та легку інтеграцію, залишаються виклики, пов’язані з цифровою грамотністю, мотивацією користувачів і технічним доступом. Відгуки студентів свідчать про позитивне сприйняття платформи, особливо у форматах змішаного та перевернутого навчання. Отримані результати підкреслюють необхідність наявності дієвих систем підтримки та адаптивних стратегій викладання для забезпечення якості та безперервності ESP-освіти під час криз. У висновках подано рекомендації щодо інституційної політики та дизайну навчальних курсів у контексті інтернаціоналізації та цифрової трансформації
This study explores the implementation of the Canvas Learning Management System (LMS) for delivering English for Specific Purposes (ESP) instruction to graduate students in emergency contexts, including the COVID-19 pandemic and the war in Ukraine. The research examines the strengths and limitations of asynchronous digital delivery, focusing on user engagement, accessibility, and pedagogical quality. Drawing on multiple ESP courses across disciplines—physiotherapy, sports coaching, and law—the study finds Canvas to be an effective platform that supports flexible, needs-based instruction. Despite its benefits, including interactive tools and ease of integration, challenges persist regarding digital literacy, user motivation, and technical access. Student feedback indicates positive perceptions of the platform, particularly in blended and flipped formats. The findings highlight the need for robust support systems and adaptive teaching strategies to ensure quality and continuity in ESP education during crises. The study concludes with recommendations for institutional policy and instructional design aligned with internationalization and digital transformation goals.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_Ftrk_1_2025.pdf 361.92 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.