Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/10039
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Англомовна неометафорика концепту “реклама - нестримна стихія” у перекладі українською мовою |
Authors |
Ясинецька, О.А.
|
ORCID | |
Keywords | |
Type | Article |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/10039 |
Publisher | Вид-во СумДУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ясинецька, О.А. Англомовна неометафорика концепту “реклама - нестримна стихія” у перекладі українською мовою [Текст] / О.А. Ясинецька // Вісник Сумського державного університету. Серія Філологія. — 2007. — № 1. Т2— С. 175-180. |
Abstract |
У статті висвітлено лексико-семантичні особливості англомовної неологічної метафорики концепту “РЕКЛАМА - НЕСТРИМНА СТИХІЯ” в аспекті перекладу українською мовою. Автор звертає увагу на мовні та екстралінгвальні умови визначених способів перекладу, серед який переважають калькування та смислова модуляція.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/10039 The article reveals lexical and semantic peculiarities of new English metaphors of the concept “ADVERTISING IS AN IRRESTRAINABLE ELEMENT” in Ukrainian translation. the author specifies the lingual and extralingual conditions of the disclosed translation tendencies, where the prevailing types are loan-translation and sense modulation. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/10039 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views

1

2

603738

38178

1

183405

1

2

1

12

346833904

2

9365515

4688467

346833907

57
Downloads

603735

1

292

1

1

1

1

221303011

1

708547194

171
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yasynetska.pdf | 210.03 kB | Adobe PDF | 930454409 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.