Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/10937
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування у студентів-хіміків культури наукового писемного мовлення |
Authors |
Рогізна, В.
|
ORCID | |
Keywords |
реформування освіти реформирование образования educational reform ділова українська мова деловой украинский язык Business Ukrainian language мовна підготовка студентів языковая подготовка студентов language training students |
Type | Article |
Date of Issue | 2004 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/10937 |
Publisher | Видавництво СумДУ |
License | |
Citation | Рогізна, В. Формування у студентів-хіміків культури наукового писемного мовлення [Текст] / В. Рогізна // Вісник Сумського державного університету. Серія Філологічні науки. — 2004. — №1(60). — С. 120-124. |
Abstract |
The title of the article is “The formation of the scientific writing culture among the students of the chemical specialties”. The article argues the necessity to form the skills of the scientific style of speech among the students of the non-humanitarian specialties on the Ukrainian lessons. The article also considers the ability of the educational text to teach the students to abstract, to make a synopsis of the text.
When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/10937 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Argentina
1
China
313
France
1
Germany
314
Greece
76418
Iran
1
Ireland
478124
Lithuania
1
Norway
1
Pakistan
1
Russia
23
Singapore
208470140
Turkey
3
Ukraine
5533715
United Kingdom
2792330
United States
170764685
Unknown Country
41
Downloads
EU
1
France
76414
Germany
315
Russia
210318
Ukraine
11061589
United Kingdom
1
United States
208470139
Unknown Country
393
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
19.docx | 24.56 kB | Microsoft Word XML | 219819170 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.