Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичні засади вибору інноваційної стратегії підприємства з позицій концепції маркетингу |
Other Titles |
Методические основы выбора инновационной стратегии предприятия с позиций концепции маркетинга Methodological principles of choice of innovation strategy of enterprises from the position of the concept of marketing |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Peresadko, Halyna Oleksandrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
теоретико-методичний підхід поетапний ітераційний вибір інноваційні стратегії підприємства критеріальна база зовнішні і внутрішні фактори впливу концепція маркетингу теоретико- методический подход поэтапный итерационный выбор инновационные стратегии предприятия критериальная база внешние и внутренние факторы влияния концепция маркетинга theoretical-methodological approach step by step iterative selection the innovative strategy of enterprises a set of criteria external and internal factors of influence the concept of marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983 |
Publisher | Хмельницький національний університет |
License | |
Citation | Ілляшенко, С.М. Методичні засади вибору інноваційної стратегії підприємства з позицій концепції маркетингу / С.М. Ілляшенко, Г.О. Пересадько // Вісник Хмельницького національного університету, 2009. - № 5, Т. 3 (140). – С. 14-18. |
Abstract |
Розроблено теоретико-методичний підхід до поетапного ітераційного відбору інноваційних стратегій промислових підприємств, адекватних зовнішнім умовам і їх стратегічному потенціалу, з застосуванням елементів нечіткої логіки, на основі врахування рівнів попиту, рентабельності діяльності, ризику, конкурентоспроможності та адаптаційних можливостей підприємства. Визначено орієнтовний набір факторів впливу зовнішнього і внутрішнього середовища господарювання, які підлягають аналізу і урахуванню. Практична реалізація запропонованого підходу надасть змогу підвищити оперативність та рівень обґрунтованості вибору інноваційних стратегій розвитку підприємств стосовно існуючих ринкових умов і їх наявного стратегічного потенціалу
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983 Разработан теоретико-методичний подход к поэтапному итерационному отбору инновационных стратегий промышленных предприятий, адекватных внешним условиям и их стратегическому потенциалу, с применением элементов нечеткой логики, на основе учета уровней спроса, рентабельности деятельности, риска, конкурентоспособности и адаптационных возможностей предприятия. Определен ориентировочный набор факторов влияния внешней и внутренней среды хозяйствования, которые подлежат анализу и учету. Практическая реализация предложенного подхода даст возможность повысить оперативность и уровень обоснованности выбора инновационных стратегий развития предприятий относительно существующих рыночных условий и их имеющегося стратегического потенциала При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983 A theoretical-methodological approach to the phase of selection of innovative strategies for iterative industrial enterprises, adequate external conditions and their strategic potential, using elements of the fuzzy logic based on the consideration of the level of demand, profitability, risk, and adaptive capabilities of enterprise competitiveness. Defined set of factors influence an approximate and internal environment management, which are subject to analysis and the country. The practical implementation of the proposed approach allows to increase the efficiency and feasibility of choice for innovative development strategies of enterprises against existing market conditions and their existing strategic potential When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15983 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Australia
1
China
216222
Czechia
1
EU
1
France
1
Germany
1645
Greece
594590
Ireland
2162135
Israel
1
Lithuania
1
Netherlands
2
Russia
16
Slovakia
1
Spain
2
Turkey
3
Ukraine
14774567
United Kingdom
7459359
United States
244222954
Unknown Country
284206069
Downloads
China
7459357
France
5
Germany
204239838
India
1
Japan
1
Lithuania
1
Russia
1
Tunisia
1
Ukraine
84290496
United Kingdom
1
United States
244222955
Unknown Country
923
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Peresadko.pdf | 287.08 kB | Adobe PDF | 540213580 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.