Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Роль і завдання маркетингу інновацій на етапах інноваційного і життєвого циклу товару |
Other Titles |
ROLE AND TASKS OF MARKETING INNOVATION AT THE STAGES OF THE INNOVATION AND PRODUCT LIFE CYCLE Роль и задачи маркетинга инноваций на етапах инновационного и жизненного цикла товара |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
маркетинг інновацій життєвий цикл товару інноваційний цикл потенціал інноваційного розвитку підприємства інноваційного бізнесу маркетинг инноваций жизненный цикл товара инновационный цикл потенциал инновационного развития предприятия инновационного бизнеса marketing of innovation life cycle of goods innovation cycle potential of an innovation of development of the enterprise enterprise of an innovation of business |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001 |
Publisher | Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля |
License | |
Citation | Ілляшенко С.М. Роль і завдання маркетингу інновацій на етапах інноваційного і життєвого циклу товару // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. праць Східноукраїнсь-кого національного університету ім. Володимира Даля / Ред. кол. Т.С.Максимова (гол. ред.). Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2009. - № 15. - С. 156-167. |
Abstract |
Виконано системний аналіз маркетингової діяльності з позицій: оцінки достатності потенціалу інноваційного розвитку підприємства; виконання робіт етапів інноваційного циклу; типів підприємств інноваційного бізнесу; управління інноваційною діяльністю в руслі концепції маркетингу інновацій. Уточнено роль і систематизовано задачі маркетингу інновацій на ета-пах інноваційного і життєвого циклу нового товару. Отримані результати можуть бути покладені в основу формування системи цілеспрямованого управління інноваційною діяльністю вітчизняних підприємств на ринкових засадах
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001 Выполнен системный анализ маркетинговой деятельности с позиций: оценки достаточности потенциала инновационного развития предприятия; выполнения работ этапов инновационного цикла; типов предприятий инновационного бизнеса; управления инновационной деятельностью в русле концепции маркетинга инноваций. Уточнена роль и систематизированы задачи маркетинга инноваций на этапах инновационного и жизненного цикла нового товара. Полученные результаты могут быть положены в основу формирования системы целенаправленного управления инновационной деятельностью отечественных предприятий на рыночных началах При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001 The system analysis of marketing activity is executed on the following positions: estimation of suf-ficiency of potential of an innovation of development of the enterprise; execution of works of stages an innovation of a cycle; types of the enterprise of an innovation of business; management an innovation by activity in a context of the concept of marketing; the specification of a role is carried out and a task of marketing of innovation at stages an innovation and life cycle of the new goods is systematized. The received results can be fixed in a basis of formation of system of purposeful management an innovation by activity of the domestic enterprises in conditions of the market. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belgium
1
China
10676630
EU
3
Germany
43812061
Greece
1
Ireland
143006
Italy
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Netherlands
363317
Norway
1
Poland
1
Russia
363309
Singapore
1
Turkey
4
Ukraine
793851664
United Kingdom
984144257
United States
-1809409473
Unknown Country
1064836168
Downloads
China
1
Czechia
984144259
EU
6
Estonia
1
Finland
1
France
984144260
Germany
984144255
India
1
Italy
87623076
Japan
31701
Lithuania
87623075
Netherlands
1
Norway
349528528
Poland
793851665
Romania
1
Russia
147431
Singapore
-412632605
Sweden
1
Ukraine
-1809409476
United Kingdom
142281976
United States
-412632609
Unknown Country
984144255
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
2009_8.pdf | 376.19 kB | Adobe PDF | -1531977492 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.