Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Механизм двухуровневой сегментации клиентов как важный инструмент управления клиентской базой банка |
Authors |
Федирко, В.В.
|
ORCID | |
Keywords |
клієнтська база банку клиентская база банка client base of bank управління клієнтською базою банку управление клиентской базой банка management of the bank client base сегментація клієнтів сегментация клиентов customer segmentation маржинальний підхід (директ-костинг) маржинальный подход (директ-костинг) marginal approach (direct costing) |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 |
Publisher | Издательство СумГУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Федирко, В.В. Механизм двухуровневой сегментации клиентов как важный инструмент управления клиентской базой банка [Текст] / В.В. Федирко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. — 2011. — №1. — С. 165-173. |
Abstract |
У статті поданий механізм дворівневої сегментації клієнтів банку, який базується на таких релевантних критеріях, як рівень прибутковості клієнта, маржинальний прибуток і потенціал клієнта для банку. У рамках авторського підходу формалізовані стратегії налагодження співпраці банку з окремими сегментами клієнтів на основі "3Р-матриці".
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 В статье представлен механизм двухуровневой сегментации клиентов банка, который базируется на таких релевантных критериях, как уровень прибыльности клиента, маржинальная прибыль и потенциал клиента для банка. В рамках авторского подхода формализованы стратегии налаживания сотрудничества банка с отдельными сегментами клиентов на основе “3Р-матрицы”. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 The mechanism of two-level bank client segmentation is described in the article. The author defines such the most relevant criteria’s of bank client segmentation as client profit level, the value of margin profit and client’s potential for bank. The client profit level for bank is proposed to calculate on the base of the direct costing and client’s potential for bank – on the base of analyze its social-age-related category, credit, resource and product potentials. The strategies of bank cooperation with different clients segments are formalized. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views

3

22939

1

422

91748

1

544655

1

45874

2

1

183495

101193381

12

15904947

1995123

147813836

110
Downloads

2

10

6

1

5

2

7

423

1

1

6

2

1

1995121

1

422

1

15904948

1

147813835

1316
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
22.pdf | 288.99 kB | Adobe PDF | 165716112 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.