Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Механизм двухуровневой сегментации клиентов как важный инструмент управления клиентской базой банка
Authors Федирко, В.В.
ORCID
Keywords клієнтська база банку
клиентская база банка
client base of bank
управління клієнтською базою банку
управление клиентской базой банка
management of the bank client base
сегментація клієнтів
сегментация клиентов
customer segmentation
маржинальний підхід (директ-костинг)
маржинальный подход (директ-костинг)
marginal approach (direct costing)
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216
Publisher Издательство СумГУ
License
Citation Федирко, В.В. Механизм двухуровневой сегментации клиентов как важный инструмент управления клиентской базой банка [Текст] / В.В. Федирко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. — 2011. — №1. — С. 165-173.
Abstract У статті поданий механізм дворівневої сегментації клієнтів банку, який базується на таких релевантних критеріях, як рівень прибутковості клієнта, маржинальний прибуток і потенціал клієнта для банку. У рамках авторського підходу формалізовані стратегії налагодження співпраці банку з окремими сегментами клієнтів на основі "3Р-матриці". При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216
В статье представлен механизм двухуровневой сегментации клиентов банка, который базируется на таких релевантных критериях, как уровень прибыльности клиента, маржинальная прибыль и потенциал клиента для банка. В рамках авторского подхода формализованы стратегии налаживания сотрудничества банка с отдельными сегментами клиентов на основе “3Р-матрицы”. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216
The mechanism of two-level bank client segmentation is described in the article. The author defines such the most relevant criteria’s of bank client segmentation as client profit level, the value of margin profit and client’s potential for bank. The client profit level for bank is proposed to calculate on the base of the direct costing and client’s potential for bank – on the base of analyze its social-age-related category, credit, resource and product potentials. The strategies of bank cooperation with different clients segments are formalized. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Views

Belarus Belarus
3
China China
22939
EU EU
1
Germany Germany
422
Greece Greece
91748
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
544655
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
45874
Netherlands Netherlands
2
Poland Poland
1
Russia Russia
183495
Singapore Singapore
101193381
Turkey Turkey
12
Ukraine Ukraine
15904947
United Kingdom United Kingdom
1995123
United States United States
147813836
Unknown Country Unknown Country
110

Downloads

Armenia Armenia
2
Belarus Belarus
10
China China
6
Czechia Czechia
1
EU EU
5
Estonia Estonia
2
France France
7
Germany Germany
423
Greece Greece
1
India India
1
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
6
Moldova Moldova
2
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1995121
Romania Romania
1
Russia Russia
422
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
15904948
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
147813835
Unknown Country Unknown Country
1316

Files

File Size Format Downloads
22.pdf 288.99 kB Adobe PDF 165716112

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.