Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Механизм двухуровневой сегментации клиентов как важный инструмент управления клиентской базой банка |
Authors |
Федирко, В.В.
|
ORCID | |
Keywords |
клієнтська база банку клиентская база банка client base of bank управління клієнтською базою банку управление клиентской базой банка management of the bank client base сегментація клієнтів сегментация клиентов customer segmentation маржинальний підхід (директ-костинг) маржинальный подход (директ-костинг) marginal approach (direct costing) |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 |
Publisher | Издательство СумГУ |
License | |
Citation | Федирко, В.В. Механизм двухуровневой сегментации клиентов как важный инструмент управления клиентской базой банка [Текст] / В.В. Федирко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. — 2011. — №1. — С. 165-173. |
Abstract |
У статті поданий механізм дворівневої сегментації клієнтів банку, який базується на таких релевантних критеріях, як рівень прибутковості клієнта, маржинальний прибуток і потенціал клієнта для банку. У рамках авторського підходу формалізовані стратегії налагодження співпраці банку з окремими сегментами клієнтів на основі "3Р-матриці".
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 В статье представлен механизм двухуровневой сегментации клиентов банка, который базируется на таких релевантных критериях, как уровень прибыльности клиента, маржинальная прибыль и потенциал клиента для банка. В рамках авторского подхода формализованы стратегии налаживания сотрудничества банка с отдельными сегментами клиентов на основе “3Р-матрицы”. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 The mechanism of two-level bank client segmentation is described in the article. The author defines such the most relevant criteria’s of bank client segmentation as client profit level, the value of margin profit and client’s potential for bank. The client profit level for bank is proposed to calculate on the base of the direct costing and client’s potential for bank – on the base of analyze its social-age-related category, credit, resource and product potentials. The strategies of bank cooperation with different clients segments are formalized. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17216 |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Belarus
3
China
22939
EU
1
Germany
422
Greece
91748
Hong Kong SAR China
1
Ireland
544655
Italy
1
Lithuania
45874
Netherlands
2
Poland
1
Russia
183495
Singapore
101193381
Turkey
12
Ukraine
15904947
United Kingdom
1995123
United States
147813836
Unknown Country
110
Downloads
Armenia
2
Belarus
10
China
6
Czechia
1
EU
5
Estonia
2
France
7
Germany
423
Greece
1
India
1
Kyrgyzstan
6
Moldova
2
Morocco
1
Netherlands
1995121
Romania
1
Russia
422
Singapore
1
Ukraine
15904948
United Kingdom
1
United States
147813835
Unknown Country
1316
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
22.pdf | 288.99 kB | Adobe PDF | 165716112 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.