Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Підходи до визначення поняття та до типізаціі залучення підприємства-споживача у процес ухвалення рішення |
Other Titles |
Подходы к определению понятия вовлеченности и к типизации вовлеченности предприятия-потребителя в процесс принятия решения The approaches to the definition of involvement and to types of companies-customers involvement in decision-making process |
Authors |
Frolov, Serhii Mykhailovych
Troian, Mariia Yuriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9374-7274 http://orcid.org/0000-0003-3094-9906 |
Keywords |
вовлеченность в процесс принятия решения предприятие-потребитель классификация involvement in decision-making process company-customer classification залучення у процесс ухвалення рішення підприємство-споживач класифікація |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993 |
Publisher | Вид-во СумДУ |
License | |
Citation | Фролов С.М. Підходи до визначення поняття та до типізаціі залучення підприємства-споживача у процес ухвалення рішення / С.М. Фролов, М.Ю. Троян // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 3. – Т. 2. – С. 125-134. |
Abstract |
З’ясовані підходи до визначення поняття залучення та до класифікації основних його типів. Класифікацію доповнено за ознакою «залучення маркетинговими стимулами» (залучення комунікаційною, товарною, ціновою та збутовою політиками) та за комбінацією типів (залучення як реакція) та особливостями прояву різних типів залучення підприємств-споживачів на ринку. Розширено класифікацію типів залучення за ознакою «база інформаційних процесів» поняттям конативного залучення. Визначено та науково обґрунтовано поняття конативного залучення. Виявлено основні властивості залучення: інтенсивність, спрямування та стійкість.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993 Определены подходы к определению понятия вовлеченности и к классификации основных его типов. Дополнено классификацию типов вовлеченности предприятия-потребителя. Определено и научно обосновано понятия конативной вовлеченности. Выявлены основные свойства вовлеченности: интенсивность, направленность и стойкость. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993 The approaches to the definition of involvement and to its basic type’s classification are developed. The classification of types of companies-customers involvement is supplemented. The concept of connotative involvement is defined and scientifically proven. The basic properties of the involvement: the intensity, direction and stability are developed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
4
EU
1
France
1
Germany
213
Iran
1
Ireland
1012641
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
9805
Poland
1
Russia
31
Singapore
80165876
Slovakia
2
Turkey
6
Ukraine
9760530
United Kingdom
4899868
United States
80165875
Unknown Country
9760529
Downloads
China
3
Germany
214
Lithuania
1
Russia
2
Singapore
1
Ukraine
29278600
United Kingdom
1
United States
2770059
Unknown Country
193
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_3_2_125_134.pdf | 309.94 kB | Adobe PDF | 32049074 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.